Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Ekspert: Czy w sieciach handlowych widać trend na żywność wegańską?

Z najnowszego sondażu Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych - na zlecenie Fundacji Otwarte Klatki - wynika, że coraz więcej Polaków (blisko 60 proc.) zamierza ograniczyć jedzenie mięsa. Pomimo, że są to badania deklaratywne, trzeba zauważyć, że Polacy poddali się modzie na zdrowszy styl życia i coraz więcej z nas wyklucza produkty odzwierzęce ze swojej diety - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Karolina Liberka, Strategy Director w Grandes Kochonos.

Ekspert: Czy w sieciach handlowych widać trend na żywność wegańską?
Fot. shutterstock

Autor: Olimpia Wolf, www.portalspozywczy.pl
Data: 13-09-2018, 09:59

- Wielu respondentów deklaruje, że stara się na co dzień spożywać więcej produktów warzywnych, a ich decyzja podyktowana jest m.in. ideologią, dbaniem o środowisko, zdrowie i dobre samopoczucie. Naprzeciw ich oczekiwaniom wychodzą sieci handlowe, które zdecydowanie poszerzają ofertę artykułów wegańskich lub jeśli to tej pory nie miały ich w swojej ofercie, planują pierwsze produkty - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Karolina Liberka, Strategy Director w Grandes Kochonos.

- Mniej więcej rok temu na facebookowych grupach poświęconych jedzeniu wege konsumenci wymusili na sieci Lidl wprowadzenie tygodnia wegetariańskiego. Obecnie na stałe ma on w swojej szerokiej ofercie wegański nabiał (jogurty Planton), wegańskie lody, mleko sojowe oraz zamienniki mięsne - dodaje.

Ekspertka tłumaczy, że zarówno weganie jak i wegetarianie poszukują zamienników białka zwierzęcego. - Warto wziąć pod uwagę, że „zielone” zamienniki powinny jak najbardziej przypominać mięsne produkty, zarówno pod względem wyglądu, a przede wszystkim smaku. Jednym z najczęstszych mitów na temat wegetarian jest niepamięć o tym, że osoby na diecie roślinnej przeszły na nią nie dlatego, że nie lubią mięsa, tylko z m.in. ze zmian światopoglądowych. Stąd smak mięsa nadal jest im bliski i nie chcą z niego rezygnować - mówi.

Dodaje, że na szczęście na rynku mogą spotkać coraz większe zrozumienie swoich potrzeb. M.in. sieć Netto wprowadziła wegańskie mięso mielone Naturli, które w smaku i konsystencji odpowiada wołowemu mięsu mielonemu.

- Coraz częściej „zielone” mięso zostaje umieszczone w tej samej lodówce, co mięso naturalne. Osoby na diecie roślinnej nie są do końca zgodne, czy powinno tak być. Jednakże zastosowanie techniki infiltracji pozwala pozbycie się tzw. wege gett w przestrzeni oraz umożliwienie korzystanie z produktów także nowym konsumentom, którzy do tej pory nie byliby zainteresowani „zieloną” opcją - mówi Karolina Liberka.

- Dane sprzedażowe wskazują, że jest to najlepsze rozwiązanie w kontekście biznesowym. Fińska sieć Kesko K-Food wprowadziła wegańskie produkty do tej samej lodówki co dania mięsne, dzięki temu uzyskała wzrost w artykułach  pochodzenia roślinnego, meat fake, wegańskich mrożonych produktach (steki, falafele, burgery + 41%), niemlecznych produktach (+ 47%). Można kręcić nosem, ale widać, że taktyka umieszczania towarów wege i nie wege w bliskim sąsiedztwie – działa - wyjaśnia ekspertka.

więcej informacji:

sieci handlowe RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    produkty wegańskie RSS ALERT    /    żywność wegańska RSS ALERT    /    Karolina Liberka RSS ALERT    /    Grandes Kochonos Digital RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.22.132
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.