Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Ekspert: Dokąd zmierza handel? Wyzwania na 2020 rok

Mijający rok stał pod znakiem kolejnych wyzwań dla handlu, bo tak już jest, zmagamy się nieustannie z wyzwaniami. Wyzwaniami wytyczanymi przez kompilację trendów konsumenckich, ponadprzeciętnego rozwoju technologii serwisowych, niedostatku kwalifikowanych rąk do pracy, niekończących się nowelizacji przepisów regulujących procesy handlowe - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

Ekspert: Dokąd zmierza handel? Wyzwania na 2020 rok
Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting. Fot. PTWP

Autor: Olimpia Wolf, portalspozywczy.pl
Data: 20-12-2019, 10:26

Jakie wyzwania czekają handel w następnych latach? - Pomijając nieprzewidywalne procesy legislacyjne, kierunek nakreślają trendy konsumenckie i technologie. Technologie z kolei determinują zmiany wymagań kompetencyjnych w stosunku do zatrudnionych w handlu. Konsument, w sferze produktowej, oczywiście poza nieustannym poszukiwaniem atrakcyjnej ceny, poszukuje produktów bio, eco, tradycyjnych, green etc. ogólnie określonych na rynkach europejskich jako organiczne - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

Dodaje, że znaczna grupa konsumentów utożsamia tę cechę również z oznaczeniem ,,polskie’’, choć jest to oczywiście nieuprawnione stwierdzenie. - Dobre i zdrowe bo nasze jest często stosowanym przesłaniem w działaniach marketingowych. Udział produktów organicznych w sprzedaży systematycznie rośnie i jest już na tyle znaczący że mogą efektywnie funkcjonować samodzielne placówki handlowe oferujące tego typu żywność - dodaje.

- Konsument, oprócz tanich i dobrych produktów wysokiej jakości, chce aby jego zakupy były proste i szybkie do zrealizowania. Transparentne informacje o produktach, przyjazne procesy zakupowe, kupowanie bez kolejek itp. to oczekiwania następnych pokoleń konsumenckich. Pokoleń zdigitalizowanych żyjących w symbiozie, zbalansowanym wirtualnym jak i rzeczywistym świecie. W istocie te światy przenikają się już w życiu codziennym, a granica pomiędzy nimi powoli się zaciera. W takiej rzeczywistości funkcjonuje również handel wspierany przez technologie coraz silniej wnikające w procesy handlowe - tłumaczy ekspert.

Zauważa, że handel jest zarówno beneficjentem jak i kreatorem zmian w ślad za oczekiwaniami swoich klientów, których opinie zbierane są w umiejętnie opracowanych systemach ECR. Coraz popularniejsze rozwiązania w obszarze ICT i IoT wspieranych przez AI, dają olbrzymie możliwości optymalizacji wszystkich procesów zachodzących w handlu.

- Pamiętać należy jednak, że ponad 70% wdrożeń nowoczesnych technologii informatycznych nie zakończyła się sukcesem finansowym. Biorąc pod uwagę tę okoliczność, monetyzacja rozwiązań jest kluczowa dla przedsiębiorstw handlowych często operujących na granicy progów rentowności. Poczynając od podstawowych blockchain w łańcuchach dostaw, poprzez wspomagające oprogramowania operacyjne w zarządzaniu zapasami, cenami detalicznymi, procesami zakupowymi i sprzedażowymi, do aplikacji i systemów obsługi klienta - mówi Wojciechowicz.

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    Andrzej Wojciechowicz RSS ALERT    /    FMCG Business Consulting RSS ALERT    /    nowe technologie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.24.208
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.