Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Ekspert: Dokąd zmierzają małe sklepy?

Przez mniejsze i całkiem małe sklepowe powierzchnie przelewa się fala fundamentalnych procesów: dobrych dla kondycji poszczególnych placówek i groźnych dla nich – mówi serwisowi portalspozywczy.pl dr Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

Ekspert: Dokąd zmierzają małe sklepy?
Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego. Fot. PTWP

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 08-07-2019, 12:17

– Z jednej strony obserwujemy  imponujące wzrosty systemów sprzedaży na powierzchniach „poniżej” dyskontu. Raporty, konferencje, komunikaty wskazują na czas sukcesu dla marketów proximity, sklepów convenience, ba! – dla sprzedaży bliskiej konceptem niemal kioskom. Z drugiej niestety czytamy w GUS o niemal 27 tys. „zamknięć” firm w sektorze handlu, co odnotowano w rejestrze REGONu. Paradoksalnie obie te konstatacje są prawdziwe i trudno im zaprzeczyć – mówi serwisowi portalspozywczy.pl dr Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

Co zatem dzieje się w rynku mniejszych sklepów – poza obszarem działania nadal królujących wolumenami, przychodami i promocjami dyskontów?

– Odpowiedź wbrew pozorom nie jest skomplikowana. Otóż dokonujący się w całym sektorze proces koncentracji i konsolidacji firm handlowych skutkuje oczywistym faktem: sklepy działające w systemach sieciowych – czy to o charakterze integracyjnym, jak różnego typu franczyzy, czy też w układzie jednolitym własnościowo, znalazły swoje miejsce w rynku dzięki trendowi na bliskość i wygodę zakupu. Okazało się, że w te formaty warto inwestować nie tylko celem powiększenia skali działania. Ta, jak wiadomo, jest warunkiem wstępnym sukcesu w bardzo konkurencyjnym, przesyconym sklepami i firmami handlowymi rynku – tłumaczy ekspert.

Dodaje, że, nie powinno też dziwić sięganie po ofertę nowych technologii i innowacyjnych zastosowań. – To daje szanse na lepszą przyszłość małego sklepu, ale musi to dziać się tam, gdzie jest potencjał – finansowy, ludzki, dystrybucyjny, komunikacyjny. Zatem małe sklepy mają w Polsce dobrą przyszłość, pod warunkiem właściwego zorganizowania się – prognozuje.

Jego zdaniem czasy samodzielnych sklepików dobiegają końca. – Poza niszami nie znajdą dla siebie wiele miejsca. Znalazły się w konkurencyjnych kleszczach – z jednej strony naciskają pobudzone do obrony swej pozycji dyskonty, z drugiej zaś niedawni „pobratymcy”, zamykający się w wielkich systemach sieciowych – uważa Faliński.

– Ich integratorów będzie stać na skorzystanie z technologicznych form wspomagania – zróżnicowanego, bo innego w wielkich miastach i w tzw. terenie. Brzmiące jeszcze futurystycznie określenia „sprzedaż w systemie omni- i multichannel” zrosną się z wielokrotnie opisywanym trendem lokalności i oszczędnej wygody zakupów – dodaje.

więcej informacji:

Andrzej Faliński RSS ALERT    /    Stowarzyszenie Forum Dialogu Gospodarczego RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT    /    małe sklepy RSS ALERT    /    convenience RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.92.148.165
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.