Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Ekspert: Dokąd zmierzają małe sklepy?

Strona 2 z 2

Zauważa, że nowa technika i nowe myślenie sieciowe przedłuży ten swojski trend ku nowoczesności. – Już obserwujemy udane projekty dla małych sklepów, organizowanych w formacie convenience. Mamy w Polsce kilkadziesiąt tysięcy sklepów poniżej 400 mkw., a wewnątrz tej kategorii jest miejsce dla wielu formatów i konceptów biznesowych, które coraz bardziej wspierane są nowoczesną technologią – mówi.

– Jedne już w są w systemach integrujących je, inne poszukują optymalnego partnera, bo widzą rynek. Kończy się też koniunktura, co nie będzie premiować samotników, a zapowiedzi zaostrzenia kursu wobec wielkich graczy zwiastują ich działania obronne (powrót podatku handlowego i zachwyty nad ograniczeniem handlu niedzielnego) – tłumaczy.

Dodaje, że sytuacja ogólna w sektorze i potencjał tkwiący w mniejszych powierzchniach szybko zmaterializuje w Polsce zjawisko przenikania się sprzedaży on-line i off-line. – Widać to już na rynku amerykańskim oraz na rynkach azjatyckich i europejskich. Wykorzystamy gęstą sieć sklepów pracujących „w  realu” także do pracy jako platformy obsługi sprzedaży zdalnej (głównie internetowej) – np. w koncepcie click&collect – podkreśla ekspert.

– W nich też pomieszczona zostanie technologia przyspieszająca i potaniająca proces zakupu z mniejszych sklepów wspartych potężnym zapleczem dystrybucyjnym – co też w Polsce mamy – myślę o sieciowym, nowoczesnym hurcie i logistyce – mówi.

– Wbrew stereotypom w mniejszych obiektach upowszechni się najszybciej rewolucja metod, wsparcia i kontroli sprzedaży. Sklep zintegruje się z dostawcą i finalnym odbiorcą. Konkurencja w segmencie sklepów mniejszych bardzo szybko uzyska trudny do przewidzenia kształt – zarówno w wewnątrz swojego segmentu rynku, jak i na zewnątrz, z wielką powierzchnią. Cyfrowa rzeczywistość już dziś wchodzi do mniejszych obiektów, scalonych w sieć. I wkrótce zmieni rynek – podsumowuje Andrzej Faliński.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Andrzej Faliński RSS ALERT    /    Stowarzyszenie Forum Dialogu Gospodarczego RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT    /    małe sklepy RSS ALERT    /    convenience RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.195.49
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.