REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Ekspert ds. PR komentuje kryzys wizerunkowy sieci Lidl

  • dlahandlu.pl
  • Autor: www.dlahandlu.pl
  • Data: 14-11-2014, 09:47

- Każda marka buduje swoją tożsamość poprzez wizerunek, komunikację, produkt ale także w konsekwencji co mówi i jak działa na wszystkich polach. Nie tylko język reklamy, ale także działania wobec kontrahentów, polityka socjalna i społeczna kształtują nasze relacje z marką. Wszystkie powyższe zachowania mają na celu stworzenie unikalnej wartości, która będzie odróżniała nas od konkurencji czy budowała naszą wiarygodność, a docelowo więź z konsumentem. Jest to tzw. tożsamość brandu która sprawia, że jesteśmy z daną marką mocnej lub słabiej związani, nawet w przypadku kryzysu, braku konsekwencji w działaniach czy popełnionego błędu - uważa Piotr Sroka z agencji San Markos.

REKLAMA

- Bardzo łatwo odchodzimy od marki z którą nie mamy zbudowanych mocnych relacji, łatwo też może ona stracić zaufanie w oczach klientów. Działanie na jednym rynku może mieć istotny wpływ na wizerunek również w zupełnie innych krajach. Z drugiej strony w przypadku marki która przez wiele lat wypracowała swoją renomę i bliski kontakt z klientem, jednorazowa wpadka może zaszkodzić, ale raczej skutecznie nie zrujnuje jej pozycji rynkowej - mówi ekspert.

- Incydent który miał miejsce w Szkocji pokazuje jak ważne i zarazem trudne są działania firmy w budowaniu spójnego wizerunku międzynarodowej marki, obecnej w kilku regionach świata. W wyniku błędu firma może ponieść spore konsekwencje w zupełnie innym obszarze działania.
Odnosząc się do sytuacji związanej z zakazem używania języka polskiego w sieci sklepów Lidl w Wielkiej Brytanii, w Polsce dość duże emocje budzi nasz lokalny patriotyzm, co miało swoje odzwierciedlenie w ostatnich obchodach „Dnia Niepodległości". Tego typu błędy marki mogą spowodować przejście konsumentów na korzystanie z innej marki w danej kategorii. Jednak przy umiejętnym prowadzeniu działań komunikacyjnych i marketingowych, a przede wszystkim przy sprawnej reakcji specjalistów od wizerunku Lidl ma duże szanse zachować dobre relacje ze swoimi konsumentami. Z pewnością bojkot marki jest bardzo mało prawdopodobny, szczególnie dziś, gdzie w świecie dyskontów klient głosuje portfelem - uważa Piotr Sroka.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 880) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH