Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Ekspert: Dwa scenariusze na Tesco

Tesco dokonuje znaczącej transformacji działalności w Europie Środkowej, w tym w Polsce. Czy sieci uda się przywrócić dobre wyniki sprzedaży i zostać w naszym kraju, czy sprzeda swoje sklepy? - Nadal oba scenariusze są prawdopodobne. To kwestia decyzji co do oceny perspektyw w regionie i największym jego kraju, czyli w Polsce na tle innych rynków, które dają póki co więcej - mówi serwisowi portalspozywczy.pl dr Maria Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

Ekspert: Dwa scenariusze na Tesco
Dr Maria Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 02-10-2019, 10:26

- Moim zdaniem idzie spowolnienie i w tej sytuacji wygrają przede wszystkim silniejsze i produktywniejsze formaty handlowe. Oczywiście chodzi o tzw. dyskonty, czyli sieci na średnich powierzchniach, liczne i innowacyjne (omnichannel, nowy koncept produktowy, marki i marki własne, elastyczność wobec trendów, np. wobec trendu Organic) - tłumaczy dr Maria Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

- Problem w tym, czy Tesco zechce i uzna za opłacalne zbliżenie się strategią do firm liderów dyskontów, które mają atrakcyjną ofertę, szybką rotację, i dobrze dobrany asortyment produktów "schodzących" ze względu na jakość i cenę oraz powiązanie z usługami, np. doradztwem kulinarnym. Lokalizacyjnie nie można tu wiele zrobić, co jest silną stroną np. Dino i sieci franczyzowych - dodaje.

Jego zdaniem zbliżenie się jest możliwe, ale kosztuje. - Pytanie, czy Tesco zechce to zrobić, w sytuacji, gdy już tak mocno odstaje od liderów w różnych obszarach konkurencji. Niestety także cenowo i jakościowo - wyprzedaże przed likwidacją nie wskazują realnego poziomu cen w relacji do jakości - uważa ekspert.

Scenariusz 1 - Tesco zostaje w Polsce

- Poszukiwanie rentowności w Polsce jest trudne, bo rynek przyciskają do muru ograniczenia dla sieci i nadchodzący fiskalizm. Największą szansę widziałbym  - ekonomicznie i politycznie - w skorzystaniu z rozwiązań franczyzowych, które Tesco nieco lekkomyślnie pominęło i w dodatku poszło w obniżenie profilu, w momencie, gdy najdynamiczniejsze sieci zainwestowały w podniesienie profilu (właśnie dyskonty) - tłumaczy Faliński.

Dodaje, że drugi ruch to dokończenie eliminacji największych obiektów. - Tutaj w sytuacji Tesco nie ma perspektyw, bo ich modernizacja i zmiana strategii wykorzystania zdublowana wysiłkiem w remodelingu mniejszych powierzchni to za dużo na raz - zauważa ekspert.

- Zatem franczyza na mniejszych powierzchniach i wynalezienie konceptu, którego nikt jeszcze w Polsce nie stosuje, oplecionego rozwiązaniem multichannelowym. Myślałbym o jakiejś specjalizacji - np. o silnej sieci w trendzie Organic. Tutaj te ok. 300 obiektów mogłoby być konkurencyjne i nacisk marżowy na Organic nie jest tak ciężki - przynajmniej na razie. Chociaż w spowolnieniu może szybko się to zmienić - mówi Faliński.

Scenariusz 2 - Tesco sprzedaje swoje sklepy

więcej informacji:

Tesco RSS ALERT    /    Tesco Polska RSS ALERT    /    Andrzej Faliński RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    Stowarzyszenie Forum Dialogu Gospodarczego RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.240.31
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.