Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Eurocash ponosi koszty zmian, jakie dokonują się na rynku

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 11-11-2017, 17:02

Słabsze niż oczekiwano wyniki grupy Eurocash to efekt nie tylko zdarzeń jednorazowych i restrukturyzacji w ramach grupy, ale też zmian na rynku – uważa Maria Mickiewicz, analityk Pekao Investment Banking, cytowana przez portal dlahandlu.pl. Jej zdaniem, negatywne czynniki mogą być widoczne w wynikach Eurocash w następnych kwartałach.

Maria Mickiewicz przyznaje, że wyniki Eurocash za trzeci kwartał wyraźnie rozczarowały, co jest widoczne w mocnym spadku kursu. - Rynek oczekiwał lepszych wyników,  z dodatnimi dynamikami rok do roku, natomiast zyski spadły w dwucyfrowym tempie – mówi analityk.

Jak zwraca uwagę, Eurocash wskazał w raporcie kilka obszarów podlegających restrukturyzacji lub reorganizacji. Są to przede wszystkim segment Cash&Carry, a także hurt papierosami oraz remodeling niedawno przejętych sklepów EKO na Delikatesy Centrum. Te działania generują koszty i mogą obciążać wyniki również w kolejnych kwartałach.

- Oprócz zdarzeń jednorazowych i działań restrukturyzacyjnych pojawiają się również wyzwania rynkowe, z którymi mierzy się Eurocash. Chodzi o trend przesuwania się klientów do sieci małych supermarketów, sklepów convenience i dyskontów. Na tym cierpi najmniejszy niezależny handel, który pozostaje ważnym klientem Eurocash – tłumaczy Maria Mickiewicz.

Jej zdaniem, ogólnie rynek FMCG jest w dobrej kondycji. - Patrząc przez pryzmat sprzedaży porównywalnej (tzw. LFL) widzimy, że obserwowane w zeszłym roku spadki w segmencie Cash&Carry zostały zatrzymane (LFL w kwartale lekko powyżej zera), a w Delikatesach Centrum wskaźniki są wyraźnie dodatnie. To świadczy o tym, że od strony rynkowej segment handlu pozostaje mocny – mówi analityk Pekao Investment Banking.

- Poza czynnikiem pogodowym (słabsza sprzedaż w okresie wakacyjnym), słabość wyników Eurocash w trzecim kwartale wynika w naszej ocenie bardziej z wyzwań specyficznych dla spółki. Eurocash, odpowiadając na zmiany rynkowe, podejmuje działania restrukturyzacyjne (Cash&Carry) oraz kroki w kierunku ekspansji w detalu (akwizycje i związane z nimi koszty integracji oraz restrukturyzacji). Koszty uderzyły w wyniki trzeciego kwartału mocniej niż zakładaliśmy. Może to być również widoczne w kolejnych kwartałach - dodaje.

Całość na dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • spokullus 12-11-2017, 10:41:
a moze to poprostu karuzela ktora kierownictwo firmy niby to samo wykrylo i zlikwidowalo, zrobilo rezerwe itp :) zeby wizerunkowo nie stracic bo jakby odpowiednie sluzby to wykryly to by byla kicha na caly kraj a tak jest fajnie :)
  • Zibol 11-11-2017, 23:39:
Problemem firmy są kierownicy regionu, którzy nie pomagają kierownikom hurtowni tylko ich mobbingują.Ryba psuje się od głowy.
  • Super 11-11-2017, 17:26:
Jest sprawiedliwość na tym świecie. Jak traktujesz ludzi = takie ziarno zbierasz.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 562) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.