REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Ekspert Gemiusa: Rok 2016 może być trudny dla internetowych sklepów spożywczych

  • Autor: Olimpia Wolf, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 26-01-2016, 14:07
Ekspert Gemiusa: Rok 2016 może być trudny dla internetowych sklepów spożywczych
Radosław Krawczyk, ekspert z firmy Gemius. Fot. Gemius

Według firmy Gemius wartość rynku e-commerce w Polsce wynosi obecnie blisko 27 mld zł. Eksperci przewidują, że w najbliższym czasie wartość ta wzrośnie do 32 mld zł. – Jednak e-handel, w tym internetowe sklepy spożywcze mogą mieć w 2016 roku problemy – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Krawczyk, ekspert z firmy Gemius.

REKLAMA

- W 2015 roku więcej niż jedna piata konsumentów zakupiła artykuły spożywcze przez internet. To niemal o połowę więcej osób niż rok wcześniej – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Krawczyk, ekspert z firmy Gemius.

Dodaje, że prognozy z jednej strony są zachęcające dla sklepów spożywczych, które rozwijają sprzedaż internetową, ale rok 2016 może być jednak trudny dla całego e-handlu.

- Nie wiadomo bowiem, czy sklepy nie będą musiały zmagać się z nowym podatkiem obrotowym – tłumaczy ekspert Gemiusa.

 Jego zdaniem rozwojowi handlu spożywczego na odległość na pewno będzie sprzyjać podnoszenie się jakości usług logistycznych.

- Na razie e-handel spożywczy będzie się rozwijał jednak głównie w dużych miastach – prognozuje Radosław Krawczyk.

Eksperci Gemiusa przewidują, że w najbliższym okresie wartość całego rynku e-commerce w Polsce wzrośnie do 32 mld zł. Aby go rozwijać, przedsiębiorcy muszą szczególnie zadbać o dwie kwestie. Po pierwsze należy usprawnić dostarczanie przesyłek, ponieważ klienci uważają, że problemy z tym to jedna z głównych barier, co działa na rzecz sprzedaży tradycyjnej.

Po drugie, wg ekspertów firmy Gemius, trzeba obniżyć koszty dostaw, zwłaszcza w przypadku zakupów niewielkich i dokonywanych często. Jeżeli konsument miałby ponieść wysoką cenę za przesyłkę, może się okazać, że dużo taniej wyszłoby mu nabycie produktów w sklepie stacjonarnym.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 835) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 219)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH