Ekspert: Hasła reklamowe szczególnie istotne na rynku OTC
Producenci leków sprzedawanych bez recepty (OTC) mają sezonowe żniwa. Jeszcze walczymy z grypą i jej pochodnymi, kichamy i kaszlemy, ale już wkrótce z półek zaczną znikać suplementy diety - nadchodzi wiosna, czas na odchudzanie. Hasła reklamowe pomagają sprzedawać leki na przeziębienie i inne przypadłości - mówi Jerzy Danilewicz, ekspert z firmy Metaforyka Slogany i hasła.
Jak tłumaczy Jerzy Danilewicz, rynek leków jest systematycznie zasilany kolejnymi odmianami specyfików, opartych na takich samych składnikach. Mają podobne działanie, zmieniają się tylko nazwy. Jego zdaniem, wyróżnienie się na takim rynku jest szczególnie trudne.
- Hasła reklamowe mają istotne znaczenie przy wprowadzaniu produktu do obrotu, jak również w procesie kodowania go świadomości odbiorców. Wystarczy obejrzeć kilka reklam w telewizorze. Największą rolę w przyswajaniu przekazu mają nie genialne scenariusze spotów tylko marketingowy akcent na końcu - hasła reklamowe. Widzisz na półce, np. Coldrex i myślisz: "Kicham na przeziębienie". Slogan musi być na tyle chwytliwy, żeby jego siły nie zaburzyło ostrzeżenie, emitowane, zgodnie z przepisami, na końcu każdej reklamy leków. Dobre hasła reklamowe powinny być oryginalne, łatwe do zapamiętania i eufoniczne. Są także jednym z elementów umacniania tożsamości marki. Muszą być dopasowane do potrzeb grup docelowych i uwzględniać specyfikę konkurencji oraz plany dotyczące przyszłości marek. W branży farmaceutycznej ma to ogromne znaczenie - komentuje ekspert z firmy Metaforyka Slogany i hasła.

KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!