REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Ekspert: Hipermarkety muszą wymyślić się na nowo

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 15-12-2012, 15:37
Ekspert: Hipermarkety muszą wymyślić się na nowo
Krzysztof Badowski, partner zarządzający Roland Berger Strategy Consultants

Na rynku nie ma już miejsca na nowe hipermarkety, dlatego sieci te muszą znaleźć nowy sposób na rozwój swojej działalności. Może to być zaoferowanie dodatkowych usług i ograniczenie asortymentu nieżywnościowego - ocenia Krzysztof Badowski, partner zarządzający Roland Berger Strategy Consultants.

REKLAMA

- Dostrzegam stagnację, wyczerpanie się formuły hipermarketowej, co wynika w dużej mierze z trendów konsumenckich i zmiany modelu rodziny - rośnie liczba gospodarstw domowych bezdzietnych czy liczba gospodarstw domowych jednoosobowych. Spędzamy coraz więcej czasu w pracy, żyjemy bardzo szybko, potrzebujemy rozwiązań szybkich, bliskich, dogodnych - mówi Krzysztof Badowski.

Jak tłumaczy, te trendy sprawiają, że konsument zaczął preferować formaty średnie i mniejsze, które oferują mniejszy asortyment, ale za to są blisko, dają możliwości szybkiego dokonywania zakupów. Ponadto, ze względów ekonomicznych mamy do czynienia z fenomenem wzrostu formatu dyskontowego, który również jest formatem średnim, ale który ewoluuje i zmienia się w kierunku formatu supermarketowego.

- Obecnie wydaje się, że propozycja wartości dla konsumenta jest lepsza w przypadku formatów średnich. Dlatego patrząc w przyszłość, hipermarkety powinny zastanowić się, w jaki sposób wymyślić siebie na nowo, aby nie być tylko molochem, który ma wszystko pod jednym dachem, bo to już niekoniecznie jest to, co klient sobie najbardziej ceni - ocenia partner Roland Berger.

Jego zdaniem, hipermarkety mogą na przykład pójść w usługi, być może będą ograniczały asortyment non-food, który jest asortymentem wolniej rotującym i daje niższe marże z metra kwadratowego. Poza tym, w asortymencie nieżywnościowym hipermarkety nie dają rady konkurować z sieciami specjalistycznymi, jak np. Media Markt czy z kanałem online.

- Celem dla hipermarketów jest teraz nie tyle dalszy intensywny rozwój i otwieranie kolejnych dużych sklepów, ale to, aby klient dostrzegł dodatkową wartość, aby przyciągnąć konsumenta z powrotem do hipermarketu. Gdyby hipermarkety zostały tam gdzie są, nie widzę dla nich dobrej przyszłości - podsumowuje Krzysztof Badowski.

Przeczytaj także:

Ekspert: Przejęcie Reala to dopiero początek akwizycyjnych działań Auchan

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • UK_perspective 02-01-2013, 17:15:
nie bardzo wiem o co koledze taxi-gsm chodzi - dodatkowa wartosc i koniecznosc wymylenia formatu hiper/super-marketów, a wlasciwie dużych sieci wydaje sie faktycznie potrzebna. W UK coraz wiecej jest zakuów artykulow spożywczych online z dowozem do domu - bez wychodzenia i spedzania godzin miedzy polkami co sobote mam dowiezione na miejsce zakupy dla rodziny na tydzien - to co lubimy i zwykle kupujemy. Nowy pomysl - zamawiam i odbieram gotowe zapakowane siatki - musze dojechac do skelpu - ale nie musze spedzac czasu na szukaniu tego czego potrzebuje. zreszta faktem jest, ze tu coraz wiecej tzw sredniej wielkosci sklepów - pod reka i oferuja to co najpotrzebniejsze. Ciuchy w markecie - nie wiem - nigdy nie bylam fanem - podoba mi sie koncept ASDA + George w UK - so zwykle obok siebie - ale ciuchy to oddzielny biznes.
  • Taxi-gsm 21-12-2012, 12:39:
Tak z zainteresowanie spojrzałem na opinie eksperta po przeczytaniu dzisiejszych głębokich jego przemyśleń. No i jest wątek, który nastroił mnie świątecznie: " aby klient dostrzegł dodatkową wartość" :-) i tak pomyślałem, super, że ktoś myśli za mnie i szuka tych nowych formatów i tylko głupi klient smaruje kromkę margaryna z jednej strony, a hipermarkety nie dają rady konkurować z sieciami specjalistycznymi, super. Głębokie myśli.No i Niemcy są zamożniejsi od Polaków, a my o Mongołów - to też najprawdziwsza prawda, choć jak mawiał ksiądz Tischner jest i inna prawda..........

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 748) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH