Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert HSM Polska: E-commerce może być ekologiczny

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 04-12-2014, 13:48

Coraz więcej firm zajmujących się handlem tradycyjnym wprowadziła lub zamierza wprowadzić sprzedaż online, co naturalnie przekłada się na większą liczbę przesyłek. Już ponad 60 proc. internautów w Polsce robi zakupy w sieci, a liczba ta będzie rosnąć.

W trzecim kwartale 2014 r. Polacy wysłali o 20 proc. paczek więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. - Eksperci szacują, że w 2014 roku wartość rodzimego rynku e-commerce może wzrosnąć nawet do 29 miliardów złotych. Jest to o ponad 5 miliardów więcej niż w zeszłym roku. Polacy przekonali się do zakupów w internecie, ponieważ są ona przede wszystkim wygodne. 65 proc. e-konsumentów potrzebuje jedynie 30 min na dokonanie zakupu w sklepie internetowym Nie da się ukryć, że popularność e-zakupów generuje coraz większą liczbę wysyłanych paczek, a to z kolei przekłada się na zwiększoną liczbę odpadów do utylizacji - komentuje Marcin Sobaniec, ekspert HSM Polska.

- Do optymalizacji procesów logistycznych i bardziej proekologicznego podejścia można wykorzystać recykling. Pojawia się także problem zabezpieczenia paczki przed ewentualnymi uszkodzeniami podczas transportu. Jednym ze sposobów jest wykorzystanie zużytych i niepotrzebnych kartonów które po przetworzeniu na specjalnych urządzeniach można wykorzystać ponownie jako wypełniacz do kolejnych przesyłek. Materiał opakowaniowy przyczyni się do wzrostu bezpieczeństwa wysyłanego produktu, a zniszczone kartony zostaną zutylizowane i przetworzone w sposób ekologiczny - dodaje.

Eksperci szacują, że w 2015 r. rynek usług kurierskich osiągnie wartość 5,3 mld zł, dla porównania w 2012 był on wart ok. 3,9 mld zł. Polscy przedsiębiorcy nie zdają sobie sprawy z tego, że działania proekologiczne mogą przyczynić się do znacznych oszczędności. Tylko niecałe 6 proc. firm z sektora MŚP monitoruje, jaki wpływ na środowisko naturalne ma ich działalność. Blisko 40 proc. nie podjęło żadnych aktywności w celu ochrony środowiska. Świadomość ekologiczna polskich przedsiębiorców powoli się zmienia. Coraz częściej technologie, które mają pozytywny wpływ na środowisko są także atrakcyjne pod względem finansowym dla firm, które je wdrażają. Przykładem są m.in. firmy prywatne, e-sklepy, spółki kurierskie i logistyczne.

- Nowoczesne nacinarki do kartonów to urządzenia które perforują i odpowiednio modelują zużyte opakowania kartonowe przetwarzając je na miękkie maty wypełniające. To inteligentne rozwiązanie dla miejsc związanych z wysyłką i magazynowaniem towaru, dzięki któremu można zoptymalizować procesy logistyczne w przedsiębiorstwie i tym samym nie ma potrzebny kupowowania folii bąbelkowych, tektury falistej czy też granulatów potrzebnych do wypełnienia paczek. Jest to po prostu tańsze i bardziej eko-pakowanie - podsumowuje Sobaniec.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.