Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Ekspert: Ile kosztuje uruchomienie e-sklepu?

Aby zostać sprzedawcą w internecie nie trzeba nawet zakładać firmy. Do uruchomienia sprzedaży wystarczająca jest współpraca z Akademickimi Inkubatorami Przedsiębiorczości, które biorą na siebie kwestie formalno-prawne i wbrew nazwie są dostępne nie tylko dla studentów i młodzieży. Niskie bariery wejścia na rynek to główny motor wzrostu handlu w internecie - mówi Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.

Ekspert: Ile kosztuje uruchomienie e-sklepu?
fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 30-09-2019, 09:18

- Z raportu Shoper “Multiwyzwania”, który przygotowaliśmy na początku roku wynika, że 92 proc. sprzedawców prowadzących sklep internetowy krócej niż rok, zajmuje się nim samodzielnie lub z bliską osobą, a dla 71 proc. zyski z tego tytułu stanowią dodatkowe źródło dochodu. Pokazuje to, że sklep online to działalność, którą łatwo rozpocząć niedużym nakładem i traktować jak dodatkowe zajęcie. Zaangażowanie można zwiększać stopniowo, w miarę rozwoju biznesu - mówi Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.

- Z badania agencji Bisnode Polska wynika, że w drugim półroczu 2018 r. i pierwszym półroczu 2019 r. w Polsce przybyło ok. 2,8 tys. sklepów internetowych. Z kolei Shoper, największa platforma e-commerce, w okresie od sierpnia 2018 r. do sierpnia 2019 r. odnotował wzrost liczby zarejestrowanych sklepów o ponad 20 proc. Eksperci firmy przygotowali zestawienie kosztów uruchomienia sklepu internetowego i oszacowali, jakich nakładów potrzeba, by naprawdę ruszyć ze sprzedażą - dodaje.

- Przy założeniu, że ramy formalno-prawne dla sklepu (zarejestrowana działalność gospodarcza) już istnieją, podstawowym wyzwaniem jest umieszczenie oferty w sieci. Najprostszym rozwiązaniem dla początkujących jest model SaaS (Software as a Service), w którym sklep jest zdalny, a obowiązek jego utrzymania leży po stronie dostawcy oprogramowania e-commerce, np. firmy Shoper. Udostępnia ona właścicielowi wygodny panel administracyjny i gotowe szablony graficzne do wykorzystania - mówi ekspertka.

- Podstawowy szablon jest bezpłatny, a ceny zaawansowanych zaczynają się od 399 zł.
Korzystanie ze sklepu w modelu SaaS odbywa się w systemie abonamentowym. W pierwszym roku działalności jego wysokość zaczyna się od 300 zł za rok - informuje Oliwia Tomalik.

- Aby budzić zaufanie kupujących i lepiej pozycjonować się w wyszukiwarce Google, sklep powinien mieć domenę internetową, czyli własny adres WWW. Sklepy korzystające z oprogramowania Shoper przez pierwszy rok działalności mogą uruchomić domenę w promocyjnej cenie 1 zł - dodaje.

więcej informacji:

Oliwia Tomalik RSS ALERT    /    Shoper RSS ALERT    /    e-sklepy RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • KRU.PL 2019-10-01 11:19:40
    Można ograniczyć koszt certyfikatu rejestrując hosting w kru.pl. Dodajemy do hostingu domenę i SSL gratis :)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.134.98
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.