Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Ekspert: Inwestycja w Żabkę to „ruch wyprzedzający" Tesco i Carrefoura

- Miejsce w segmencie hipermarketów jest praktycznie wyczerpane, jest jeszcze w mniejszych formatach, w których już obie firmy działają, ale inwestycja w Żabkę byłaby dla obu operatorów ucieczka do przodu - mówi Krzysztof Badowski, partner zarządzający w firmie doradczej Roland Berger, komentując ostatnie doniesienia o zainteresowaniu Carrefoura i Tesco siecią Żabka.

Ekspert: Inwestycja w Żabkę to „ruch wyprzedzający
Krzysztof Badowski, partner zarządzający w firmie doradczej Roland Berger

Jak zaznacza Krzysztof Badowski trudno jest w tej chwili mówić o szczegółach technicznych takiej transakcji, jak również o samym zainteresowaniu Tesco czy Carrefoura. Jednak według eksperta w punktu widzenia walki konkurencyjnej jest to mocny krok do przodu.

- Trzeba pamiętać o tym, że walka pomiędzy detalistami przenosi się do coraz mniejszych formatów. Wspomniane Carrefour i Tesco zarówno światowo, jak i w Polsce operują już w kilku formatach. I należy oczekiwać, ze strategie oparte na multiformatowosci będą bardzo zauważalnym trendem w przyszłości naszego detalu - tłumaczy przedstawiciel firmy Roland Berger.

- Dlatego zarówno z punktu widzenia gracza francuskiego, jak i gracza brytyjskiego taki „ruch wyprzedzający" ma duży sens biznesowy. Miejsce w segmencie hipermarketowym jest praktycznie wyczerpane, jest jeszcze miejsce w mniejszych formatach, w których już obie firmy działają, ale inwestycja w Żabkę byłaby dla obu operatorów ucieczka do przodu. Z implikacjami strategicznymi - czyli uzyskaniem wiodącej pozycji w formacie convenience oraz operacyjnymi - czyli uzyskanie dodatkowej skali w działaniu - wyjaśnia Krzysztof Badowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Krzysztof Badowski RSS ALERT    /    Żabka RSS ALERT    /    Carrefour RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • kaczor 2010-12-17 08:25:37
    Jak narazi to ajenci uciekają z tej sieci. Ucisk obecnego właściciela zmusił do rezygnacji w ostatnim miesiącu ok 20 ajentów. Niskie marże, podnoszenie kosztów prowadzenia sklepu. To tylko kilka powodów ich rezygnacji. Ciekawe są także informacje o tworzeniu fikcyjnych danych dotycząca ilości sklepów w systemie informatycznym tej sieci. Dowodem jest zamieszczona na blogu ajentów informacja na ten temat. Jeżeli to pomyłka to świadczy o braku profesjonalnych kadr zarządzającymi danymi na ten temat, a jeżeli nie jest to pomyłka tylko celowe działanie to niech Bóg ma w opiece nowych właścicieli... :)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.99.169
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.