REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Ekspert: Inwestycja w Żabkę to „ruch wyprzedzający" Tesco i Carrefoura

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 16-12-2010, 20:55
Ekspert: Inwestycja w Żabkę to „ruch wyprzedzający
Krzysztof Badowski, partner zarządzający w firmie doradczej Roland Berger

- Miejsce w segmencie hipermarketów jest praktycznie wyczerpane, jest jeszcze w mniejszych formatach, w których już obie firmy działają, ale inwestycja w Żabkę byłaby dla obu operatorów ucieczka do przodu - mówi Krzysztof Badowski, partner zarządzający w firmie doradczej Roland Berger, komentując ostatnie doniesienia o zainteresowaniu Carrefoura i Tesco siecią Żabka.

REKLAMA

Jak zaznacza Krzysztof Badowski trudno jest w tej chwili mówić o szczegółach technicznych takiej transakcji, jak również o samym zainteresowaniu Tesco czy Carrefoura. Jednak według eksperta w punktu widzenia walki konkurencyjnej jest to mocny krok do przodu.

- Trzeba pamiętać o tym, że walka pomiędzy detalistami przenosi się do coraz mniejszych formatów. Wspomniane Carrefour i Tesco zarówno światowo, jak i w Polsce operują już w kilku formatach. I należy oczekiwać, ze strategie oparte na multiformatowosci będą bardzo zauważalnym trendem w przyszłości naszego detalu - tłumaczy przedstawiciel firmy Roland Berger.

- Dlatego zarówno z punktu widzenia gracza francuskiego, jak i gracza brytyjskiego taki „ruch wyprzedzający" ma duży sens biznesowy. Miejsce w segmencie hipermarketowym jest praktycznie wyczerpane, jest jeszcze miejsce w mniejszych formatach, w których już obie firmy działają, ale inwestycja w Żabkę byłaby dla obu operatorów ucieczka do przodu. Z implikacjami strategicznymi - czyli uzyskaniem wiodącej pozycji w formacie convenience oraz operacyjnymi - czyli uzyskanie dodatkowej skali w działaniu - wyjaśnia Krzysztof Badowski.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • kaczor 17-12-2010, 08:25:
Jak narazi to ajenci uciekają z tej sieci. Ucisk obecnego właściciela zmusił do rezygnacji w ostatnim miesiącu ok 20 ajentów. Niskie marże, podnoszenie kosztów prowadzenia sklepu. To tylko kilka powodów ich rezygnacji. Ciekawe są także informacje o tworzeniu fikcyjnych danych dotycząca ilości sklepów w systemie informatycznym tej sieci. Dowodem jest zamieszczona na blogu ajentów informacja na ten temat. Jeżeli to pomyłka to świadczy o braku profesjonalnych kadr zarządzającymi danymi na ten temat, a jeżeli nie jest to pomyłka tylko celowe działanie to niech Bóg ma w opiece nowych właścicieli... :)

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 986) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH