Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Ekspert: Jak marki spożywcze i sieci handlowe reagują na trend weganizmu?

Weganizm, inaczej powstrzymanie się od stosowania produktów mlecznych i zwierzęcych, jest nadal uważany przez wielu za skrajną praktykę kulturową. Jednak rosnąca popularność wyraźnie wskazuje, że spożywanie wegańskich produktów żywnościowych już dawno przestało być marginalizowanym ruchem społecznym - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Rafał Krauze, Country Manager w trnd Polska.

Ekspert: Jak marki spożywcze i sieci handlowe reagują na trend weganizmu?
Rafał Krauze, Country Manager w trnd Polska. Fot. PTWP

- Oczekuje się, że globalny rynek substytutów mięsa osiągnie do roku 2020 przychód w wysokości 5,2 miliarda dolarów, rejestrując złożoną roczną stopę wzrostu na poziomie 8,4% w okresie prognozy 2015-2020, wg Allied Market Research - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Rafał Krauze, Country Manager w trnd Polska.

- Chociaż wegańskie produkty spożywcze znajdują się w niszowym segmencie rynku, to segment ten szybko rośnie z powodu szerokiego stosowania weganizmu na całym świecie. Inne czynniki, które przyczyniają się do wzrostu konsumpcji wegańskich produktów żywnościowych, to ślad ekologiczny oraz abstynencja od okrucieństwa wobec zwierząt - dodaje.

Tłumaczy, że takich ekokonsumentów będzie przybywać, ponieważ czterech na dziesięciu Polaków deklaruje, że chciałoby zmienić swój styl życia na zdrowszy. I kupować produkty wegetariańskie, wegańskie, organiczne, bez laktozy czy glutenu. - Wnioski? Jeżeli osób całkowicie rezygnujących z jedzenia produktów pochodzenia zwierzęcego przybywa najszybciej wśród młodych, może być to zapowiedź dużych zmian w całym społeczeństwie. Ta grupa wiekowa już ma dużą siłę nabywczą. W ciągu najbliższych 10 lat trzech na czterech klientów sklepów będzie ludźmi z pokolenia milenialsów i generacji Z. Ich decyzje zakupowe wpłyną na cały rynek spożywczy - przekonuje.

- Pragnę tu jednoznacznie zwrócić uwagę wszystkim firm, które planują skorzystać z tej okazji rynkowej, że nie mówimy o chwilowym trendzie, czy modzie, lecz stylu życia, który moim zdaniem przejdzie do mainstramu w ciągu najbliższych 8-10 lat i dotyczy wielu kategorii, począwszy od bezglutenowych kosmetyków naturalnych, skończywszy na karmach dla zwierząt - mówi ekspert.

- W planowaniu nowych linii i doborze półproduktu warto przyłożyć wektor myślenia znacznie dalej, aniżeli nam się wydawało. W dyskusji o sytuacji i przyszłości rynku vege nie można pominąć kwestii konwersji konsumentów i fleksitarianizmu tj. sposobu odżywiania się polegającego na świadomej stopniowej rezygnacji z dań mięsnych na rzecz wegetariańskich. To sposób odżywiania się, którego podstawą są warzywa i owoce, jednak od czasu do czasu na talerzu może zagościć też mięso i ryby. Ta sama dieta nazywana jest czasem semiwegetariańską. Jej zaletą jest to, że nie narzuca ona żadnych sztywnych zasad, co do ilości zjadanych składników czy kalorii. Diecie fleksitariańskiej przyświeca prosta zasada „Więcej warzyw, mniej mięsa”, bez określania, co dokładnie ma oznaczać słowo „mniej” - dodaje.

więcej informacji:

weganizm RSS ALERT    /    Rafał Krauze RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    marki spożywcze RSS ALERT    /    producenci żywności RSS ALERT    /    trnd Polska RSS ALERT    /    żywność wegańska RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    Lidl RSS ALERT    /    Kaufland RSS ALERT    /    Coca Cola RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • x 2018-10-01 10:19:21
    mała uwaga: produkty mleczne to też produkty odzwierzęce. pozdrawiam
  • Adi 2018-10-04 11:01:40
    Panie Ekspercie. Patrzmy jeszcze dalej! Róbmy produkty dla Sprautarian nie mylić ze Spartanami. W tej diecie zakazane jest spożywanie jakichkolwiek produktów pochodzenia zwierzęcego oraz roślinnego, a jej zwolennicy żywią się głównie kiełkami (nasionami zbóż, warzyw i owoców). Wspierajmy jak największe grupy odmieńców to cały przemysł będzie uzdrowiony i osiągnie Nirvanę poprzez jego likwidację.
  • Ja 2018-10-04 11:23:21
    Przecież to promil promila o czym tu mówić ?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.159.44.54
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.