Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Ekspert: Jaki będzie rok 2019 w sektorze handlu detalicznego?

Rok 2019 w sektorze handlu detalicznego będzie kontynuacją zmian zapoczątkowanych w latach ubiegłych z różnicą w ich intensywności – komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

Ekspert: Jaki będzie rok 2019 w sektorze handlu detalicznego?
Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting. Fot. PTWP

 – Przyspieszenia możemy spodziewać się we wdrażaniu nowych technologii i modernizacji już istniejących rozwiązań technologicznych. W kontekście trudności z pozyskaniem pracowników operacyjnych sklepów, jako cząstkowe remedium w rozwiązaniu problemu, coraz szerzej wdrażane będą rozwiązania w formie kas samoobsługowych w różnych konfiguracjach i wymiarach. Poczynając od tradycyjnych, lecz mało wydajnych samoobsługowych stanowisk kasowych do rozwiązań na urządzenia mobilne w technologii scan and go – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting. 

– To będzie zewnętrznie najbardziej widoczne, ale również w systemach zarządzania placówkami coraz szerzej wdrażane będą systemy optymalizujące zarządzanie zapasem towarowym i zamówieniami, na co ma wpływ wzrost liczby niedziel niehandlowych w całym roku operacyjnym – dodaje. 

Jego zdaniem w obszarze działań marketingowych kontynuowany będzie trend oferty spersonalizowanej, szytej na miarę indywidualnego klienta. – W tym zakresie możemy spodziewać się radykalnych zmian w programach lojalnościowych w formie aplikacji na urządzenia mobilne, które w większości, w obecnej formie są mało przyjazne konsumentowi – tłumaczy ekspert. 

Andrzej Wojciechowicz  uważa, że interesujące zmiany będą zachodzić również na rynku lokalizacji handlowych. – Zeszłoroczna karuzela zmian operatorów poszczególnych sklepów, zainicjowana prawdziwym wysypem oferowanych powierzchni, zarówno nowo oddawanych przez deweloperów jak też już istniejących, których operatorzy nie poradzili sobie z coraz trudniejszymi warunkami prowadzenia biznesu, będzie kręcić się dalej. Z tą różnicą, że znacznie wolniej. Rynek podaży powierzchni sprzedaży wydaje się być wysycony. Jeśli dodamy do tego zmianę strategii największych sieci handlowych, odchodzących od rozwoju organicznego i akwizycyjnego w kierunku franczyzy, to spowolnienie może być znaczne – prognozuje. 

– Śladem braku rąk do pracy podąży rynek franczyzy, który zaczyna być coraz trudniejszy i wymagający. Niełatwo pozyskać sprawnego i stabilnego finansowo franczyzobiorcę. Liczba ofert jest szeroka i zainteresowani franczyzą mają w czym wybierać – tłumaczy ekspert. 

Dodaje, że procesy konsolidacji w handlu, zarówno poziome jak i pionowe,  po raz kolejny przyspieszą, co więcej – w towarzystwie konsolidacji zarówno przetwórców jak i producentów artykułów spożywczych. Sprzyjać temu będą coraz szerzej dostępne rozwiązania informatyczne, platformy market place czy funkcje usługowe np. prowadzenia sklepu internetowego. 

– Czeka nas kolejny burzliwy rok, w którym trudno precyzyjnie antycypować wydarzenia, ale trzeba je na bieżąco obserwować i elastycznie chwytać okazje, bo tych nie zabraknie. Na pewno nie można pozostać w tyle z pozornie bezpieczną strategią stabilizacji, która łatwo może zamienić się w stagnację. Wtedy zaistnieje duże ryzyko utraty zajmowanego rynku – podsumowuje Andrzej Wojciechowicz. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Andrzej Wojciechowicz RSS ALERT    /    FMCG Business Consulting RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.234.114.202
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.