Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Jakie cele sklepy mogą realizować dzięki programom lojalnościowym?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 21-09-2017, 16:21
Ekspert: Jakie cele sklepy mogą realizować dzięki programom lojalnościowym?
Kamil Kociszewski, strateg Agencji Freebee. Fot. materiały prasowe Freebee.

Programy lojalnościowe są złożonymi narzędziami zarządzania relacjami z klientami, które mogą realizować różne cele. Różne zatem mogą być też wobec nich oczekiwania, wpływające bezpośrednio na sposób oceny ich efektywności - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Kamil Kociszewski, strateg Agencji Freebee.

- Na ich skuteczność możemy patrzeć z perspektywy osoby odpowiedzialnej za sprzedaż, jak to się obecnie chyba najczęściej dzieje, możemy przyjąć również perspektywę marketera odpowiedzialnego za budowanie pozycji i wizerunku marki, jak również badacza i analityka szukającego informacji o rynku i kliencie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Kamil Kociszewski, strateg Agencji Freebee. 

- Możemy wskazać również trzy główne cele prowadzenia programów lojalnościowych: prezentacja oferty, zwiększanie atrakcyjności warunku jej zakupu oraz mobilizowanie do powtarzania transakcji. Nie są to jednak jedyne zadania, jakie może spełniać program. Decydując się na prowadzenie programu powinniśmy dzięki niemu systematycznie poznawać naszych klientów – ich potrzeby i oczekiwania oraz zbierać i analizować te dane - tłumaczy ekspert.

- Trzeci z wymienionych celów programu lojalnościowego dotyczy efektywnej komunikacji z uczestnikiem i budowania atrakcyjnego wizerunku marki. Dzięki komunikacji prowadzonej w ramach programu możemy przekazywać informacje istotne ze względu na strategię rozwoju marki - dodaje. 

- Analizując opłacalność prowadzenia programu lojalnościowego po stronie korzyści powinniśmy więc sprawdzić, jaka jest suma wartości zwiększonej sprzedaży, ale również alternatywnych kosztów, które trzeba było ponieść, by zdobyć równie wartościowe informacje o klientach (o ile jest to w ogóle możliwe poza programem). Istotna jest również analiza dodatkowych wydatków, które musiałby zostać poniesione na komunikację czy budowanie zaangażowania klientów, które są osiągane w ramach programu - tłumaczy. 

- Jeśli do ewaluacji podejdziemy właśnie tak – wieloaspektowo – szacowany wyniki netto z inwestycji w program lojalnościowy z dużym prawdopodobieństwem okaże się zyskiem - podsumowuje Kamil Kociszewski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 340) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH