Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Jakie są szanse i zagrożenia dla marki Lidl Podróże?

  • Autor: Olimpia Wolf, portalspozywczy.pl
  • Data: 12-09-2017, 12:47
Ekspert: Jakie są szanse i zagrożenia dla marki Lidl Podróże?
Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting. Fot. PTWP

12 września Lidl ruszył z nową usługą sprzedaży wycieczek pod marką Lidl Podróże. Jakie ma szanse na rynku turystycznym oraz na wzmocnienie pozytywnego postrzegania brandu sieci? Biorąc pod uwagę fakt, że Lidl prowadzi taką działalność w innych krajach, oraz stosunkowo długi okres przygotowywania nowego projektu, możemy założyć, z umiarkowanym optymizmem, pomyślność realizacji tego projektu w Polsce – komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

– Sieci handlowe na rynku polskim nieustannie poszukują wyróżników, ofert budujących pozytywny wizerunek oraz wzmacniających chwiejną lojalność klientów. Oferowanie, poza tradycyjną sprzedażą detaliczną, dodatkowych usług, takich jak na przykład broker finansowy czy ubezpieczeniowy, agent energetyczny, telekomunikacyjny czy też turystyczny nie jest niczym nowym. Już od lat wiodące sieci detaliczne próbują sił w innych branżach gospodarczych dla wzmocnienia pozytywnego postrzegania ich brandu – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

Tłumaczy, że efekty są różne i nie zawsze zadowalające. – Wiele takich inicjatyw zostało już zaniechanych lub zmarginalizowanych. Powodem wycofania się z takich pomysłów najczęściej nie są wyniki finansowe, ponieważ taka dodatkowa jednostka biznesowa z założenia nie generuje nadzwyczajnych zysków w porównaniu ze sprzedażą detaliczną. Oczekiwania pokłada się we wzroście rozpoznawalności brandu i umocnieniu relacji z klientami – wyjaśnia ekspert.

Dodaje, że niepowodzenie na ogół leży w sferze braku wystarczającego doświadczenia i doskonałej znajomości obszaru, w którym chce się świadczyć dodatkowe usługi. – Siła i zaufanie klientów do brandu nie zawsze przekłada się na zaufanie do jakości proponowanej oferty. Tu potrzebna jest spójność działań i synergia ze strategią marketingową sprzedaży detalicznej – trzonu działania sieci –podkreśla Wojciechowicz.

– Biorąc pod uwagę fakt, że Lidl prowadzi taką działalność w innych krajach, oraz  stosunkowo długi okres przygotowywania nowego projektu,  możemy założyć, z umiarkowanym optymizmem, pomyślność realizacji tego projektu w Polsce. Pamiętajmy że dla każdego nowego przedsięwzięcia biznesowego kluczowym elementem jest rynek gotów zapłacić za oferowaną usługę – produkt. W tym obszarze zasoby Lidla są znaczące. Liczba obsługiwanych klientów zapewnia wystarczający potencjał –tłumaczy ekspert.

– Dodatkowo zaobserwowany w bieżącym roku bum w branży turystycznej jest dobrym momentem na start opisywanego przedsięwzięcia. Wyznacznikiem powodzenia będzie liczba podróżujących. Zdecyduje o tym trafność oferty skrojonej na miarę charakteru i możliwości finansowych klientów sieci. Dobrze przygotowana atrakcyjna propozycja może wzmocnić dobre postrzeganie sieci przez jej dzisiejszych klientów. Nietrafiona – rozczarowanie i zwątpienie w dobre intencje sprzedawcy – dodaje Wojciechowicz.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 889) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH