Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Ekspert: Jakie są szanse i zagrożenia dla marki Lidl Podróże?

12 września Lidl ruszył z nową usługą sprzedaży wycieczek pod marką Lidl Podróże. Jakie ma szanse na rynku turystycznym oraz na wzmocnienie pozytywnego postrzegania brandu sieci? Biorąc pod uwagę fakt, że Lidl prowadzi taką działalność w innych krajach, oraz stosunkowo długi okres przygotowywania nowego projektu, możemy założyć, z umiarkowanym optymizmem, pomyślność realizacji tego projektu w Polsce – komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

Ekspert: Jakie są szanse i zagrożenia dla marki Lidl Podróże?
Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting. Fot. PTWP

– Sieci handlowe na rynku polskim nieustannie poszukują wyróżników, ofert budujących pozytywny wizerunek oraz wzmacniających chwiejną lojalność klientów. Oferowanie, poza tradycyjną sprzedażą detaliczną, dodatkowych usług, takich jak na przykład broker finansowy czy ubezpieczeniowy, agent energetyczny, telekomunikacyjny czy też turystyczny nie jest niczym nowym. Już od lat wiodące sieci detaliczne próbują sił w innych branżach gospodarczych dla wzmocnienia pozytywnego postrzegania ich brandu – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

Tłumaczy, że efekty są różne i nie zawsze zadowalające. – Wiele takich inicjatyw zostało już zaniechanych lub zmarginalizowanych. Powodem wycofania się z takich pomysłów najczęściej nie są wyniki finansowe, ponieważ taka dodatkowa jednostka biznesowa z założenia nie generuje nadzwyczajnych zysków w porównaniu ze sprzedażą detaliczną. Oczekiwania pokłada się we wzroście rozpoznawalności brandu i umocnieniu relacji z klientami – wyjaśnia ekspert.

Dodaje, że niepowodzenie na ogół leży w sferze braku wystarczającego doświadczenia i doskonałej znajomości obszaru, w którym chce się świadczyć dodatkowe usługi. – Siła i zaufanie klientów do brandu nie zawsze przekłada się na zaufanie do jakości proponowanej oferty. Tu potrzebna jest spójność działań i synergia ze strategią marketingową sprzedaży detalicznej – trzonu działania sieci –podkreśla Wojciechowicz.

– Biorąc pod uwagę fakt, że Lidl prowadzi taką działalność w innych krajach, oraz  stosunkowo długi okres przygotowywania nowego projektu,  możemy założyć, z umiarkowanym optymizmem, pomyślność realizacji tego projektu w Polsce. Pamiętajmy że dla każdego nowego przedsięwzięcia biznesowego kluczowym elementem jest rynek gotów zapłacić za oferowaną usługę – produkt. W tym obszarze zasoby Lidla są znaczące. Liczba obsługiwanych klientów zapewnia wystarczający potencjał –tłumaczy ekspert.

– Dodatkowo zaobserwowany w bieżącym roku bum w branży turystycznej jest dobrym momentem na start opisywanego przedsięwzięcia. Wyznacznikiem powodzenia będzie liczba podróżujących. Zdecyduje o tym trafność oferty skrojonej na miarę charakteru i możliwości finansowych klientów sieci. Dobrze przygotowana atrakcyjna propozycja może wzmocnić dobre postrzeganie sieci przez jej dzisiejszych klientów. Nietrafiona – rozczarowanie i zwątpienie w dobre intencje sprzedawcy – dodaje Wojciechowicz.

więcej informacji:

Andrzej Wojciechowicz RSS ALERT    /    FMCG Business Consulting RSS ALERT    /    Lidl RSS ALERT    /    Lidl Polska RSS ALERT    /    Lidl Podróże RSS ALERT    /    dyskonty RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    usługi turystyczne RSS ALERT    /    turystyka RSS ALERT    /    branża turystyczna RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.235.4.196
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.