Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Jakość i cena to dwa najistotniejsze czynniki wyboru sieci handlowej

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 01-06-2016, 13:37
Ekspert: Jakość i cena to dwa najistotniejsze czynniki wyboru sieci handlowej
Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. Fot. Melting Pot

Z badania pt. „Sieci handlowe oczami Polaków”, przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Procontent Communication wynika, że trzy najbardziej godne zaufania marki sieci handlowych to Biedronka (65 proc. wskazań badanych), Lidl (48 proc.) oraz Kaufland (35 proc.). – Jednym z głównych wniosków płynących z raportu jest fakt, że Polacy ufają i wybierają sklepy, których strategia opiera się na dwóch filarach. Pierwszy to oferowanie atrakcyjnego doświadczenia z marką na poziomie samego sklepu i jego oferty. Polacy kochają sklepy z dużą liczbą promocji, okazji cenowych i ofert limitowanych. Drugi filar to komunikacja reklamowa – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

– Nie bez powodu najbardziej ufamy Biedronce i Lidlowi – markom, których pozycjonowanie i strategia komunikacji jest prosta, dająca się podsumować kilkoma słowami, a o to w sztuce marketingu chodzi. To pokazuje też, że marketing, który często w organizacjach traktowany jest jako koszt, umiejętnie stosowany jest jednym z kluczowych składników sukcesu firmy – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. 

50 proc. wszystkich pytanych w badaniu, jako odpowiedź na pytanie o powody zmiany miejsca robienia zakupów, wskazała „atrakcyjną ofertę innego sklepu”. 

Ciekawą, chociaż wydawałoby się, oczywistą obserwacją – komentuje Radosław Kaczmarek – jest lojalność konsumentów, wynikająca z przyzwyczajenia i kluczowego czynnika, jakim jest lokalizacja. Przyzwyczajenie to może zmienić prawie wyłącznie oferta cenowa konkurencji. Co z tego wynika? Że w żaden sposób w komunikacji wizerunkowej nie można zapominać o cenie. Przykład z życia? Ja, jako konsument bardzo łatwo przestałem być lojalnym w stosunku do Almy i zacząłem regularnie odwiedzać Simply Market (200 metrów obok) tylko i wyłącznie dlatego, że Alma i jej oferta win zatrzymała się cenowo w roku 2010 – jest tam nieprawdopodobnie drogo. Już dawno Biedronka i Lidl, a następnie inne sklepy nauczyły nas, Polaków, że dobre wino nie musi być drogie. 

– Raport pokazuje też jeszcze jedną rzecz. Właściwie podstawową w tej branży. Komunikacja dotyczy praktycznie dwóch rzeczy – postrzegania jakości i ceny. Dwóch najistotniejszych czynników wyboru (poza lokalizacją oczywiście). Te marki, które osiągają sukces, znalazły swój wyrazisty i kreatywny sposób opowiadania o jakości i o cenie. Sposób, oparty o jasne pozycjonowanie i strategię marki, dostosowane do potrzeb konsumenta. „Ryneczek Lidla” to przecież niż innego jak opowieść o jakości warzyw i owoców, a format „My Polacy tak mamy” to też historia o cenie i jakości – tłumaczy ekspert agencji strategicznej Melting Pot. 

Radosław Kaczmarek zauważa również, że hipermarkety są w zdecydowanym odwrocie. 

 – Polacy ich już nie lubią i im nie ufają. Dyskonty ciągle dyskontują efekty swojej strategii przyjętej dobrą dekadę temu. A środek rynku? Supermarkety? Wydaje się, jakby ciągle czekały, aż konsument sam uzna, że się dostosowały do jego potrzeb. Nie wykonują przy tym żadnych ruchów i działań, którymi mogłyby o tym fakcie poinformować konsumenta – podsumowuje Radosław Kaczmarek.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 468) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.