Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Jest miejsce na nową odsłonę marki Alma

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 28-09-2016, 09:45
Ekspert: Jest miejsce na nową odsłonę marki Alma
Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. Fot. Melting Pot

Trwa walka o sieć sklepów Alma. Firma złożyła wniosek o zgodę sądu na otwarcie postępowania sanacyjnego, które uchroni firmę przed wierzycielami. Dzięki niemu firma zyska czas, aby przeprowadzić działania restrukturyzacyjne. Sieć zamyka pierwsze sklepy – smucić może fakt, że ludzie tracą pracę, a sieć prawdopodobnie odda miejsca innym, bardziej agresywnym graczom na rynku retail. Z pewnością na wiele tych lokalizacji będzie niesamowity popyt po odpowiednio zrewidowanych cenach – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

– Jednak czasami trzeba się cofnąć, zamknąć nierentowne sklepy, aby cała sieć zyskała oddech. Znaleźć pomysł na wyjście z sytuacji, a w dalszej perspektywie na ekspansję i odbudowanie pozycji. Ale tej walki nie uda się wygrać, jeżeli sieć nie porozumie się z wierzycielami, załogą i innymi partnerami handlowymi – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. 

Dodaje, że potrzebne są również zmiany w samym sklepie, jego formacie, asortymencie, pomyśle na nową sieć Alma. – Bo tej, którą znaliśmy do końca 2015 roku, już nie ma. Pod koniec 2016 roku nie ma żadnego powodu, żeby wejść tam robić zakupy. Chyba, że motywuje nas czysty masochizm –komentuje Radosław Kaczmarek.

– Być może jest to smutna, ale jednak dla Almy – okazja do tego, aby zrobić duży krok do przodu. Oczywiście wymaga to inwestycji – badań rynku, konsumenta, trendów, asortymentu, cen, a także nowej strategii biznesowej i marketingowej, ale to inwestycja w przyszłość, bez której nie ma szans na dłuższą metę utrzymać Almę w obecnym formacie. Bo tego formatu już nie ma – mówi ekspert Melting Pot.

Tłumaczy, że byli klienci sami z siebie już tam nie wrócą. – Bo i po co? Po wodę butelkowaną? Po znicze? Jest to smutne, ale ja – niedawny konsument tej sieci – nie byłem w tych sklepach po zakupy od 3 miesięcy. Odwiedzam je tylko zawodowo, widząc smutny upadek i brak klientów – opowiada Radosław Kaczmarek.

Co trzeba zrobić? – Wymagane są głębokie posunięcia i decyzje, które bazować będą na obiektywnej wiedzy, na tym, co dzieje się obecnie na rynku retail w Polsce, a także na tym, co zaraz przyjdzie do nas z zagranicy. Potrzebna jest mocna i przemyślana strategia. Taka, która odpowie na wyzwania rynku retail, tego co wydarzy się na nim w najbliższych latach. Trzeba mieć nadzieję, że uda się zahamować upadek sieci – w końcu to polska marka z ogromną tradycją. Nie ma potrzeby, aby oddawała miejsca innym podmiotom. Bo miejsce na nową odsłonę marki Alma na polskim rynku jest – podsumowuje Radosław Kaczmarek.

O sieci Alma Market czytaj więcej:

Alma Market walczy o przetrwanie. Czy zmieni format swoich sklepów?

Alma vs. Carrefour: Nierentowne delikatesy kontra nowe sklepy premium

Upadek MarcPolu i kłopoty Almy to zaniedbania marki, komunikacji i formatów

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • baraja 28-09-2016, 21:17:
Wszystko pięknie powiedziane, ale jest jedno "ale". Pan Mazgaj musi usunąć się w cień. Jego mentalność biznesowa pozostała w latach 90-tych, kiedy nieustępliwością robiło się majątki. Sytuacja rynkowa zmieniła się znacząco i dla takich biznesmenów jak właściciel Almy jest tylko jedno miejsce: lamus. Swoją drogą nie bardzo rozumiem jak w spółce giełdowej, akcjonariusze pozwolili na taką a nie inną obsadę rady nadzorczej (www.almamarket.pl/dla-inwestora/spolka/rada-nadzorcza), że nie wspomnę o zarządzie, gdzie Pan i władca dzieli i rządzi niepodzielnie.
  • Ach szkoda 28-09-2016, 18:57:
A może Alma by zaczęła otwierać luksusowe delikatesy w centrach miast przy najdroższych ulicach (w miastach powyżej 250 tys) które by miały asortyment o wiele większy niż teraz i oczywiście Almy w miejscach typu Sopot, Zakopane czy Konstancin gdzie jest klientela na codzienne zakupy w ALMIE. Alma mogła stworzyć prawdziwe polskie domy towarowe razem z Vistulą i Krakchemią. Naprawdę wielka szkoda :( !!!
  • Bomiś Nieczuły 28-09-2016, 13:24:
Dla czego Alma poszła na dno ? Z tego samego powodu co Bomi.
Centralne planowanie sprzedaży delikatesowej.
Swego czasu BOMI każdy sklep miał tzw wolną rękę i sam decydował co sprzedaje. Następnie weszło centralne planowanie i zarządzanie i się wszystko posypało. Gdyż ujednolicili asortyment we wszystkich sklepach.
Od Mławy pod Warszawski Klif.

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH