Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Ekspert: Konieczne są innowacje na rynku magazynów. Przyszłość to technologie ubieralne i RFID

Od kilku lat obserwujemy zmianę preferencji konsumentów w zakresie wielkości sklepów, w których dokonują zakupów oraz ich lokalizacji względem miejsca zamieszkania, jak również rosnącą popularność zakupów przez Internet. Zdarza się, że czynniki te hamują inwestycje u części wielkoformatowych sieci handlowych – ocenia Jacek Żurowski, Dyrektor Regionalny Zebra Technologies na Europę Środkową.

Ekspert: Konieczne są innowacje na rynku magazynów. Przyszłość to technologie ubieralne i RFID
fot. materiały prasowe Zebra Technologies

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 29-08-2019, 12:38

- Dlaczego? Gwałtowny wzrost zamówień online sprawia, że są one pod ogromną presją osiągnięcia odpowiedniego wyniku finansowego. Tego rodzaju wyzwania nie powinny jednak stawać na drodze modernizacji, a wręcz przeciwnie – powinny ją wymuszać. W wielu firmach pokutuje również pogląd, że zwiększanie wolumenu obsługiwanych zamówień ma wyższy priorytet niż wdrażanie innowacji i usprawnianie pracy. Rozwój sklepu oraz stawianie czoła konkurencji bez wdrażania nowych technologii jest niemożliwy – kto nie inwestuje w innowacje, ten wypada z gry – wskazuje Jacek Żurowski.

- Wykorzystanie urządzeń i rozwiązań zapewniających automatyzację procesów zachodzących w sklepach eliminuje błędy ludzkie, umożliwia szybkie dostosowania się do zwiększonego wolumenu zamówień oraz dostarcza narzędzi i informacji ułatwiających dopasowanie formatu sklepu i magazynów. Świadomi tych korzyści są menedżerowie magazynów i szefowie operacji, którzy widzą duży potencjał w technologiach ubieralnych i RFID - dodaje.

Wzrost liczby magazynów oraz powierzchni magazynowej

Magazyny nadal zmagają się z zaspokojeniem popytu na zamówienia internetowe. Według badania 2024 Warehouse Vision Survey, aż 64 proc. firm planuje zwiększenie liczby magazynów, a 59 proc. spodziewa się zwiększenia powierzchni magazynowej, aby sprostać wymaganiom gospodarki na żądanie. Tendencja ta jest szczególnie widoczna w Europie, gdzie prognozuje się wzrost średniej powierzchni magazynowej o ponad jedną czwartą w ciągu najbliższych pięciu lat. Fenomen europejskiej ekspansji pokazuje, że sukces takich firm jak eBay, ASOS, Amazon i Ocado – oraz całego szeregu mniejszych startupów e-commerce – jest dowodem stałej ewolucji sektora handlu detalicznego.

Według badania 87 proc. osób odpowiedzialnych za decyzję o rozwoju magazynów podjęło decyzję o rozwoju magazynu lub planują rozpoczęcie procesu do 2024 r. Aż 82 proc. z nich spodziewa się wzrostu liczby magazynów w tym samym okresie. Szybsza dostawa do klientów końcowych jest głównym czynnikiem napędzającym plany rozwoju. Pomimo wolnego tempa wdrażania nowych urządzeń i technologii, ponad trzy czwarte (77 proc.) decydentów zgadza się, że modernizacja jest konieczna dla utrzymania konkurencyjności w erze gospodarki na żądanie.

Inteligentne urządzenia wkrótce trafią do nowoczesnych magazynów

więcej informacji:

zakupy internetowe RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    magazyny RSS ALERT    /    powierzchnie magazynowe RSS ALERT    /    Zebra Technologies RSS ALERT    /    Jacek Żurowski RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.173.47.43
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.