Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Ekspert: Konsumenci powinni być wyczuleni na próby oszustwa e-sklepów

- Przed zakupem prezentu w e-sklepie warto dokładnie zapoznać się z polityką sklepu dotyczącą zwrotu towaru: sprawdzić, ile mamy dni na jego zwrot lub wymianę oraz w jaki sposób możemy tego dokonać. Sprzedawcy coraz częściej dają możliwość bezpłatnego odesłania towaru, bez ponoszenia dodatkowych kosztów, lub oddania niechcianego zakupu bezpośrednio do sklepu stacjonarnego - tłumaczy Anna Rak, Country Manager Trusted Shops w Polsce.

Ekspert: Konsumenci powinni być wyczuleni na próby oszustwa e-sklepów
fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 19-12-2018, 10:24

- W tym roku widoczne jest bardzo dobre przygotowanie sklepów internetowych do nadchodzących świąt. Przede wszystkim renomowani sprzedawcy jasno formułują, ile czasu zajmie im dostarczenie przesyłki, informują również o dostępności produktów i możliwości zwrotu lub wymiany nietrafionego prezentu. Dzięki temu klienci mogą wybrać sklep, który spełni ich oczekiwania – będzie miał krótszy termin dostawy, możliwość odbioru przesyłki z punktu stacjonarnego lub znacznie dłuższy termin na oddanie zakupionego towaru - mówi Anna Rak, Country Manager Trusted Shops w Polsce.

- Pomimo licznych korzyści wynikających z internetowych zakupów, kupujący powinni być wyczuleni na ewentualne próby oszustwa. Każdego roku fałszywe e-sklepy nabierają nieostrożnych użytkowników skuszonych atrakcyjnymi cenami towaru – jednym z nowszych przykładów jest historia sklepu 14dni.pl, który w 20 dni oszukał ponad 250 osób na kwotę ponad 300 tys. złotych - dodaje

- Internet jest jak nieskończone centrum handlowe, w którym znaleźć można zarówno marki super premium jak i najtańsze zamienniki. Kluczowe jest jednak to, aby nie tracić rozsądku – wyjaśnia.

- Wiarygodności sklepu nie należy oceniać po szacie graficznej, gdyż można ją łatwo i tanio przygotować. Uczciwość sprzedawcy możemy zweryfikować na podstawie danych firmy udostępnionych na stronie, opinii innych użytkowników czy certyfikatów przyznawanych przez zewnętrzne instytucje, takie jak certyfikat Trusted Shops gwarantujący klientom zwrot pieniędzy. Kupując w takim sklepie, klient ma pewność, że wybrał zaufanego dostawcę – dodaje Anna Rak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

e-sklepy RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    Trusted Shops RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.251.81
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.