REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Ekspert KPMG: Główni dyskonterzy odchodzą od typowych formatów

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 28-04-2015, 15:56
Ekspert KPMG: Główni dyskonterzy odchodzą od typowych formatów
Piotr Grauer, dyrektor w firmie doradczej KPMG fot. PTWP

Sieci dyskontów w Polsce rozwijały się bardzo dynamicznie w ciągu ostatnich lat, ale teraz rynek ten ulega nasyceniu, a główni gracze odchodzą od formatu typowego dyskonta – ocenia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Piotr Grauer, dyrektor w firmie doradczej KPMG.

REKLAMA

- Rynek dyskontów w Polsce przez ostatnie 5-10 lat bardzo dynamicznie się rozwijał i znajdował swoje miejsce w rynku detalicznym, natomiast wydaje się, że w tej chwili da się wyodrębnić dwa trendy. Jeden to taki, że liczba lokalizacji poprzez bardzo dynamiczny rozwój Biedronki ulega nasyceniu w skali całego kraju - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Piotr Grauer, dyrektor w firmie doradczej KPMG.

- Drugi trend i chyba ważniejszy jest taki, że mamy do czynienia ze stopniowym odchodzeniem od formatu typowego dyskonta przez głównych graczy w tym segmencie w Polsce - dodaje.

Powodem są oczekiwania konsumentów.

- Dzieje się tak zarówno, jeśli chodzi o Biedronkę, która ten rynek w Polsce zbudowała i pierwsza zaczęła odchodzić od tego formatu typowego dyskontu jak i o kolejne firmy w szczególności Lidl, który też zaczyna tę ofertę różnicować – mówi Piotr Grauer.

- Myślę, że jest to odpowiedź na główne oczekiwania konsumentów, którzy nie oczekują bardzo siermiężnego dyskontowego sklepu, ale większego urozmaicenia asortymentu, większej oferty świeżych produktów, także produktów premium, a także akcji sezonowych - dodaje.

- To wszystko powoduje, że ten segment dyskontów w Polsce wygląda dziś już zupełnie inaczej niż parę lat temu – mówi również.

Na rynku dyskontów w Polsce największym graczem jest Biedronka należąca do portugalskiej Jeronimo Martins i posiadająca około 2.600 sklepów. Na drugim miejscu jest niemiecki Lidl z około 550 sklepami.

Trzecią co do wielkości siecią dyskontów w naszym kraju jest Netto Polska, która ma ok. 335 sklepów, a następną jest niemiecki Aldi z liczbą około 100 sklepów, zaś na piątym miejscu jest jedyna polska sieć dyskontów wśród głównych graczy – dyskont Czerwona Torebka (około 40 sklepów).  

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 748) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH