Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert KPMG na FRSiH: Małe sklepy wygrają, jeśli zdobędą zaufanie klienta

  • dlahandlu.pl
  • Autor: www.dlahandlu.pl
  • Data: 20-10-2016, 12:25
Ekspert KPMG na FRSiH: Małe sklepy wygrają, jeśli zdobędą zaufanie klienta
Maciej Szatkowski, KPMG

Klienci kupują, bo: budują zapasy, robią codzienne zakupy, szukają produktów specjalistycznych lub kupują "coś na szybko", bo w domu czegoś zabrakło. Każda z grup sklepów ma swoją misję zakupową. Dyskonty z misji zapasowej weszły w codzienne zakupy. Za nimi poszli inni, ale ta strategia też się kończy, bo dojdziemy do momentu, w którym nie będzie się opłacało budować nowych sklepów – mówił Maciej Szatkowski, Senior Manager w KPMG podczas sesji "Czy rynek dystrybucji uratuje małe sklepy?", która odbyła się w ramach IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

– Małe sklepy mają więc do wyboru dwie strategie rozwoju –  specjalizację, czyli pogłębianie wiedzy na temat konkretnych grup produktów lub wstąpienie do sieci franczyzowej. Chcąc prowadzić sklep ogólnospożywczy, jego właściciel nie jest w stanie być ekspertem od wszystkich oferowanych produktów, promocji, marketingu itp. Takie placówki muszą korzystać ze wsparcia i po to właśnie jest franczyza. Rolą operatora jest pomaganie przedsiębiorcom - mówił Maciej Szatkowski.

Zdaniem eksperta ważny jest alians systemów franczyzowych z producentami. – To od nich franczyza czerpie wiedzę, dlatego trzeba podejmować wspólne działania promocyjne i się wspierać. Wszyscy są przecież dla konsumenta –  podkreślił Maciej Szatkowski.

Ekspert z KPMG uważa, że bardzo ważna jest edukacja właścicieli sklepów. –  To jest ten kierunek i szansa, aby mogli zdobywać kolejne przyczółki i odpowiadać na potrzeby konsumentów. Zwróćmy uwagę, że jako społeczeństwo robimy woltę i wracamy do systemu z początku XX wieku – małe społeczności, lokalne kupowanie. Nie staramy się nikogo oszukać, jest renesans małych marek, one musza spełniać oczekiwania – jeśli tak się nie stanie, konsumenci szybko się o tym dowiedzą dzięki nowoczesnym mediom. Małe sklepy wygrają, jeśli zdobędą zaufanie klienta - dodał ekspert.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • alicja.kubiak@hurtum.pl 21-10-2016, 09:41:
Rozwiązaniem dla małych sklepów, w celu optymalnego wykorzystania czasu i przeznaczenie go na obsługę klientów/własną edukację, jest e-commerce.
Dzięki powtarzalności koszyków, optymalizacji sposobu zamawiania, szerokiej ofercie na wirtualnych półkach i dostępności 24h na dobę e-commerce ma wszelkie predyspozycje, aby przejąć stopniowo rynek zakupów hurtowych również w kategoriach produktów świeżych i mięsa. Uczestnicy rynku hurtowego muszą jedynie przekonać się, że wiarygodność w sieci będzie za 2-3 lata cenniejsza niż wiarygodność offline.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 948) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.