REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Ekspert KPMG na FRSiH: Małe sklepy wygrają, jeśli zdobędą zaufanie klienta

  • dlahandlu.pl
  • Autor: www.dlahandlu.pl
  • Data: 20-10-2016, 12:25
Ekspert KPMG na FRSiH: Małe sklepy wygrają, jeśli zdobędą zaufanie klienta
Maciej Szatkowski, KPMG

Klienci kupują, bo: budują zapasy, robią codzienne zakupy, szukają produktów specjalistycznych lub kupują "coś na szybko", bo w domu czegoś zabrakło. Każda z grup sklepów ma swoją misję zakupową. Dyskonty z misji zapasowej weszły w codzienne zakupy. Za nimi poszli inni, ale ta strategia też się kończy, bo dojdziemy do momentu, w którym nie będzie się opłacało budować nowych sklepów – mówił Maciej Szatkowski, Senior Manager w KPMG podczas sesji "Czy rynek dystrybucji uratuje małe sklepy?", która odbyła się w ramach IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

REKLAMA

– Małe sklepy mają więc do wyboru dwie strategie rozwoju –  specjalizację, czyli pogłębianie wiedzy na temat konkretnych grup produktów lub wstąpienie do sieci franczyzowej. Chcąc prowadzić sklep ogólnospożywczy, jego właściciel nie jest w stanie być ekspertem od wszystkich oferowanych produktów, promocji, marketingu itp. Takie placówki muszą korzystać ze wsparcia i po to właśnie jest franczyza. Rolą operatora jest pomaganie przedsiębiorcom - mówił Maciej Szatkowski.

Zdaniem eksperta ważny jest alians systemów franczyzowych z producentami. – To od nich franczyza czerpie wiedzę, dlatego trzeba podejmować wspólne działania promocyjne i się wspierać. Wszyscy są przecież dla konsumenta –  podkreślił Maciej Szatkowski.

Ekspert z KPMG uważa, że bardzo ważna jest edukacja właścicieli sklepów. –  To jest ten kierunek i szansa, aby mogli zdobywać kolejne przyczółki i odpowiadać na potrzeby konsumentów. Zwróćmy uwagę, że jako społeczeństwo robimy woltę i wracamy do systemu z początku XX wieku – małe społeczności, lokalne kupowanie. Nie staramy się nikogo oszukać, jest renesans małych marek, one musza spełniać oczekiwania – jeśli tak się nie stanie, konsumenci szybko się o tym dowiedzą dzięki nowoczesnym mediom. Małe sklepy wygrają, jeśli zdobędą zaufanie klienta - dodał ekspert.

 

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • alicja.kubiak@hurtum.pl 21-10-2016, 09:41:
Rozwiązaniem dla małych sklepów, w celu optymalnego wykorzystania czasu i przeznaczenie go na obsługę klientów/własną edukację, jest e-commerce.
Dzięki powtarzalności koszyków, optymalizacji sposobu zamawiania, szerokiej ofercie na wirtualnych półkach i dostępności 24h na dobę e-commerce ma wszelkie predyspozycje, aby przejąć stopniowo rynek zakupów hurtowych również w kategoriach produktów świeżych i mięsa. Uczestnicy rynku hurtowego muszą jedynie przekonać się, że wiarygodność w sieci będzie za 2-3 lata cenniejsza niż wiarygodność offline.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (32 798) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 215)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH