Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert KPMG: Sieć Netto ma szanse na dalszą ekspansję w Polsce

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-04-2015, 14:45
Ekspert KPMG:  Sieć Netto ma szanse na dalszą ekspansję w Polsce
Piotr Grauer, dyrektor w KPMG

Sieć dyskontów Netto widzi potencjał dla 3 tysięcy sklepów w Polsce, jednak eksperci są nieco sceptyczni, co do osiągnięcia takiej liczby sklepów. Podkreślają natomiast, że Netto niewątpliwie ma szanse na dalszą ekspansję.

- Netto w porównaniu z innymi sieciami sklepów w Polsce zaczęło się rozwijać od okolic Szczecina i geograficznie rzecz biorąc posuwa się bardzo systematycznie na wschód i południe w kierunku centrum Polski - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Piotr Grauer, dyrektor w firmie doradczej KPMG.

- Zważywszy na plany zbudowania ogólnokrajowej sieci, to na pewno tych sklepów Netto w skali całego kraju musi jeszcze bardzo dużo przybyć, żeby uzyskać równomierne pokrycie Polski, natomiast czy uda się osiągnąć aż taką liczbę, to byłbym co do tego trochę sceptyczny - dodaje.

- Niewątpliwie jednak Netto jako sieć, która ma jeszcze na razie cały czas regionalny, a nie ogólnokrajowy zasięg, to z pewnością ma szanse na dalszą ekspansję – mówi również Piotr Grauer.

Handel detaliczny w Polsce stoi przed dużymi wyzwaniami: deflacja, stagnacja rynku, duża konkurencja, wojna promocyjno-cenowa, a także zmieniające się preferencje konsumentów i ich słaba lojalność.

Kent Fogh Petersen, dyrektor generalny Netto Polska, zapowiada w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl, że widzi potencjał nawet dla 3 tysięcy sklepów w Polsce i tyle sklepów Netto może mieć docelowo.

Sieć sklepów Netto Polska, należąca do duńskiego koncernu handlowego Dansk Supermarked, liczy obecnie ok. 335 placówek w naszym kraju.  Jest obecna na polskim rynku od sierpnia 1995 roku, gdy otwarty został pierwszy sklep w Szczecinie.

Netto Polska jest trzecią co do wielkości siecią dyskontów w naszym kraju po Biedronce, należącej do portugalskiej Jeronimo Martins oraz niemieckim Lidlu.

Dansk Supermarked to drugie co do wielkości przedsiębiorstwo działającego w branży handlu detalicznego w Danii. Poza Polską i Danią, sieć rozwija się także w Niemczech i Szwecji. W ubiegłym roku większościowym udziałowcem Dansk Supermarked została duńska Grupa Salling.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 973) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH