REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Ekspert: Marka sklepu nie przynosi znaczącego wzrostu sprzedaży na stacji paliw

  • wnp.pl
  • Autor: Marcin Szczepański, wnp.pl
  • Data: 31-01-2012, 14:50
Ekspert: Marka sklepu nie przynosi znaczącego wzrostu sprzedaży na stacji paliw
Stacja Moya w Opatowie // Fot. moyastacja.pl

W trudnej sytuacji rynkowej, z jaką zmagają się operatorzy stacji paliw, jedną z możliwości odrobienia marży na paliwach są dla stacji usługi towarzyszące, takie jak sklep czy kącik gastronomiczny. Okazuje się jednak, że mogą one dać jedynie doraźną korzyść.

REKLAMA

Według Pawła Grzywaczewskiego, członka zarządu spółki Anwim, właściciela sieci Moya, nie jest też prawdą stwierdzenie, że to dzięki sprzedaży pozapaliwowej stacje zarabiają nawet w sytuacji niskich marż na paliwach. - Jest to pewne wsparcie dla zysków stacji, ale tylko do pewnego stopnia. Jeśli marża na paliwie spada o kilka, kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie to jest to do odrobienia mocną pracą nad ofertą pozapaliwową. Jeśli więcej to niestety jest to już bardzo trudne zadanie - mówi.

Sytuacji nie zmienia także współpraca z partnerami zewnętrznymi. - Marka sklepu nie przynosi znaczącego wzrostu sprzedaży na stacji, a marżą trzeba podzielić się z partnerem - mówi nam Paweł Grzywaczewski. Co więcej właściciel stacji ma lepszą znajomość lokalnego rynku i jego potrzeb niż duża sieć działająca według określonych standardów. Podobnie jest w przypadku oferty gastronomicznej. - Oczywiście nie wykluczamy tego w przyszłości, obserwujemy jak robią to inni i nie jest wykluczone, że za jakiś czas podejmiemy taką decyzję, ale póki co jest na to za wcześnie - twierdzi Paweł Grzywaczewski.

Jego zdaniem obecność na stacji sklepu i podstawowej oferty gastronomicznej to już swego rodzaju standard. - Tak jest zawsze ze sklepem, który staramy się robić na wszystkich nowych stacjach wg jednolitego standardu. Coraz częściej podobnie jest z kącikiem gastronomicznym. Oczywiście nie zmuszamy do tego naszych partnerów, ale jeżeli widzimy, że w danej lokalizacji jest szansa na to, że kącik Caffe Moya będzie przynosił choćby niewielki zysk, to zachęcamy ich do tej inwestycji - wyjaśnia. Według niego czyni to stację bardziej atrakcyjną, poprawia jej wizerunek, przynosi dodatkowe dochody bezpośrednio ze sprzedaży w kąciku gastronomicznym a jednocześnie może wygenerować większą sprzedaż paliw.

Czytaj więcej na www.wnp.pl

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (8 024) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH