Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Marki własne przestały istnieć. Co w zamian?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 02-07-2018, 12:00
Ekspert: Marki własne przestały istnieć. Co w zamian?
Radosław Kaczmarek, Strategy Director & Partner w firmie Melting Pot. Fot. PTWP

Moim zdaniem nie istnieje coś takiego, jak marki własne. Zresztą jest to nazwa, której używają osoby zajmujące się marketingiem, a nie konsumenci. Nazwa, która nacechowana była negatywnie i miała pokazać, że są to produkty gorszej jakość - komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Director & Partner w firmie Melting Pot.

- Dla kupujących są to natomiast produkty, które już dawno przestały być gorsze jakościowo, przestały być powodem do wstydu i chowania ich na samym dnie koszyka. Brzydkie opakowania zmieniły się w estetyczne paczki. Smak w ten, który trudno odróżnić od ich „producenckiego” odpowiednika. Skład taki sam, jeśli nie lepszy - komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Director & Partner w firmie Melting Pot.

- Może nie widzimy tak często ich reklam w TV lub internecie (co z resztą zmienia się w bardzo szybkim tempie na korzyść marek własnych), ale zaspakajają te same potrzeby jak ich starsi bracia i siostry - dodaje.

- Tutaj wracamy do pierwszego zdania - nie ma już marek własnych. Są to pełnoprawne marki - ze swoim światem, narracją, opowieścią o sobie i swoich zaletach, na poziomie racjonalnym oraz emocjonalnym. A to, czy produkt wytwarzany jest przez międzynarodowy koncern, czy też na zlecenie sieci handlowej (najczęściej ostatecznie produkowany jest przez ten sam koncern) ma dla konsumenta coraz mniejsze, jak nie zerowe znaczenie - tłumaczy ekspert.

Dodaje, że same firmy producenckie, które tworzyły do tej pory swoje marki, muszą przyzwyczaić się do tego, że czas ich panowania mija i ich nową rolą jest wytwarzanie produktów na zlecenie i pod dyktando sieci handlowych. - Oczywiście marki, które znamy od lat, zostaną - sieci handlowe wiedzą, że aby sprzedawać, trzeba zapewnić konsumentowi wybór, i że nie każda kategoria produktowa jest szybka i opłacalna do zbudowania „marką własną". Skoro koncerny zainwestowały w marketing produktu ogromne środki, może nie ma co wymyślać koła na nowo. Wystarczy „dokręcić śrubę” wytwórcy i sprzedawać „markowy” produkt z dobrą marżą - wyjaśnia Radosław Kaczmarek.

- Co nie znaczy, że sieć handlowa nie zdecyduje się na stworzenie własnej marki, która nie tyle ma wykończyć konkurencję, co zbudować przewagę nad inną siecią, otworzyć się na nowych konsumentów lub na nowe zastosowanie produktu - mówi.

- Także nie czeka nas zmierzch koncernów FMCG, ale zmiana ich pozycji - będą one nadal sprzedawać swoje produkty, opracowywać nowe receptury, reagować na trendy i potrzeby konsumenta nowymi markami i świeżymi wariantami już istniejących. Ale będą także robić to jeszcze bardziej pod dyktando sieci handlowych. Bo ostatecznie to do sklepu, a nie siedziby producenta klient wybiera się na zakupy - podsumowuje Radosław Kaczmarek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • timi 03-07-2018, 14:43:
Problem z tym że dla marek własnych zawsze było miejsce na półce i to za free a markowe musiały się pchać i sponsorować handel. Ale co tak ekspert może wiedzieć jak skończył "NBA" a w telewizorze zaocznie. Trzeba mu dokręcić śrubę... bo..
  • dr nauk ekonomicznych 03-07-2018, 12:04:
Ten art. to raczej ochydna próba ratowania wizerunku/ zakamuflowanej promocji/ marek własnych sieci handlowych, pod płaszczykiem wypowiedzi "eksperta". Tak jednostronne i pomijające główne problemy jakie dla konsumentów i producentów wynikają z marek własnych to materiał do artykułu promocyjnego. Czy Portal Spożywczy tego nie dostrzega ?? Wstyd !!
  • s 03-07-2018, 09:13:
i utrzyma się na powierzchni ten, kto to zrozumie...

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 946) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.