Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Ekspert: Mniejsze sklepy to jedyna możliwa droga dla Tesco Polska

Tesco Polska w ramach restrukturyzacji sieci handlowej planuje przebudować największe hipermarkety w Polsce do formatu tzw. hipermarketu kompaktowego, który funkcjonował będzie obok istniejącego formatu supermarketów. – Ta decyzja wydaje się jedyną możliwą drogą dla Tesco w Polsce – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Grzegorz Łaptaś, Partner w zespole Strategii PwC.

Ekspert: Mniejsze sklepy to jedyna możliwa droga dla Tesco Polska
fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 01-08-2019, 09:46

– Duże hipermarkety budowane w Polsce 15 czy 20 lat temu, obecnie już się nie sprawdzają. Wiele produktów, które się w nich tradycyjnie sprzedawało, takich jak sprzęt sportowy, książki, płyty, elektronika czy akcesoria ogrodowe, obecnie można łatwo kupić online. Konsumenci coraz częściej wybierają e-sklepy i tam się w te produkty zaopatrują – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Grzegorz Łaptaś, Partner w zespole Strategii w PwC.

Zdaniem eksperta kolejną przyczyną odejścia konsumentów od hipermarketów jest coraz powszechniejszy trend convenience. – Konsumenci oczekują sklepów blisko miejsca zamieszkania, ponieważ liczy się dla nich czas dojścia czy dojazdu. Dodatkowo ważne jest dla nich, aby czas spędzony w sklepie był jak najkrótszy, a hipermarkety tego nie zapewnią – wyjaśnia przedstawiciel PwC.

Tesco Polska zamierza również znacząco zmniejszyć asortyment. Grzegorz Łaptaś tłumaczy, że to właściwa decyzja, ponieważ obecnie w Polsce wygrywają formaty, które sprzedają ograniczoną liczbę asortymentu, takie jak Biedronka, Lidl i Netto, które mają między 2200 a 3000 pozycji asortymentowych (SKU) czy Dino, które oferuje klientom ok. 5 tys. SKU.

- Widać wyraźnie, że konsumenci nie mają obecnie potrzeby, aby w sklepach dostępny był szeroki wybór produktów, np. kilkanaście tysięcy SKU – wyjaśnia ekspert i dodaje, że dzięki zmniejszeniu liczby asortymentu, poprawie może ulec również w Tesco Polska sprzedaż z jednego metra kwadratowego.

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tesco RSS ALERT    /    Tesco Polska RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    PwC RSS ALERT    /    Grzegorz Łaptaś RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.171.108
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.