Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Na rynku retail brakuje wyróżnialnych pomysłów na komunikację z konsumentami

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 02-08-2017, 14:37
Ekspert: Na rynku retail brakuje wyróżnialnych pomysłów na komunikację z konsumentami
Radosław Kaczmarek, Strategy Director & Partner w firmie MELTING POT. Brand consulting i strategie marek. Fot. PTWP

Pierwsze półrocze 2017 roku w komunikacji marketingowej sieci handlowych nie było szczególnie ekscytującym okresem. Święta wielkanocne minęły bez specjalnych i efektownych kampanii reklamowych. Poza jednostkowymi przykładami, na rynku brakuje ciekawych i wyróżnialnych pomysłów na komunikację z konsumentami. Nadal mocno widać, że szczególnie polskie sieci handlowe (głównie z segmentu supermarketów i proximity) nie chcą inwestować w masową komunikację marketingową - komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Director & Partner w firmie MELTING POT. Brand consulting i strategie marek.

- Trudno powiedzieć, czy to brak wiary w masowy marketing czy też wolą przeznaczyć środki na ekspansję sieci. Nie zmienia to faktu, że to jak się komunikują jest bardzo produktowe i taktyczne, natomiast w bardzo niewielki sposób buduje wyrazistość i wizerunek marki ponad to, co jest obecnie standardem, czyli polskość, lokalność, wygoda. Co nie znaczy, że nie było kilku ciekawych wydarzeń na rynku komunikacyjnym w pierwszym półroczu 2017 roku - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Director & Partner w firmie MELTING POT. Brand consulting i strategie marek.

Jego zdaniem w segmencie hipermarketów to Carrefour wiedzie prym, jeżeli chodzi o komunikację marketingową. - Konsekwentnie prowadzona platforma komunikacji oraz dużo inicjatyw i innowacji budują go wizerunkowo jako lidera kategorii. Coraz to nowe aktywności oraz poszukiwanie nowych rozwiązań, wspieranie start-upów oraz innowacyjnych narzędzi pokazuje, że jest to sieć, która wie, jak walczyć o uwagę wymagającego i wygodnego millenialsa. W przeciwnym rogu ringu mamy Tesco. Dawny lider, również w komunikacji, został zepchnięty do defensywy i nie widać, aby coś miało zmienić ten stan rzeczy - tłumaczy ekspert.

- W segmencie supermarketów pierwsze półrocze należało do Dino, ale tylko za sprawą debiutu na Giełdzie Papierów Wartościowych. Natomiast w komunikacji marketingowej królują taktyczne i zachowawcze rozwiązania. Z jednej strony sieci skoncentrowane są na rozwoju swoich punktów. Wynika to również z faktu, że duża część sieci w tym segmencie działa lokalnie, a nie na terenie całego kraju. Jednak już niedługo, niektóre sieci handlowe będzie można nazwać ogólnopolskimi – wtedy nie będzie już ucieczki od poszukiwania własnej tożsamości komunikacyjnej - komentuje Kaczmarek.

Dodaje, że w kategorii dyskontów od wielu lat mamy taką sama sytuację. - Wojna Niemiec i Portugalii. Lidl w lutym 2017 roku wszedł w nową platformę komunikacji „Tradycyjnie czy nowocześnie”, która przy początkowych zachwytach i dużym potencjale przerodziła się w poprawną komunikację, której daleko do poprzednich platform komunikacji Lidla. Natomiast liderzy wydatków reklamowych nie oszczędzają się wzajemnie. Promocja, a w odpowiedzi jeszcze większa promocja.  Atak i jeszcze silniejszy kontratak. Dyskonty to pole walki, na którym nie bierze się jeńców. Pomimo ogromnej przewagi Biedronki, to Lidl i jego determinacja powodują, że jest on komunikacyjnym liderem w tym segmencie. O wiele mniejsza sieć handlowa to nie powód do kompleksów, ale systematycznego i silnego ataku na mocniejszego przeciwnika - wyjaśnia ekspert.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Smart shopper Warszawa 03-08-2017, 11:19:
Wolałbym, żeby w LIDLu znowu było tanio, tak jak przed laty. Po prostu. A te komunikacje wsadzcie sobie w cztery litery.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 061) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH