Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Na rynku retail brakuje wyróżnialnych pomysłów na komunikację z konsumentami

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 02-08-2017, 14:37
Ekspert: Na rynku retail brakuje wyróżnialnych pomysłów na komunikację z konsumentami
Radosław Kaczmarek, Strategy Director & Partner w firmie MELTING POT. Brand consulting i strategie marek. Fot. PTWP

Pierwsze półrocze 2017 roku w komunikacji marketingowej sieci handlowych nie było szczególnie ekscytującym okresem. Święta wielkanocne minęły bez specjalnych i efektownych kampanii reklamowych. Poza jednostkowymi przykładami, na rynku brakuje ciekawych i wyróżnialnych pomysłów na komunikację z konsumentami. Nadal mocno widać, że szczególnie polskie sieci handlowe (głównie z segmentu supermarketów i proximity) nie chcą inwestować w masową komunikację marketingową - komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Director & Partner w firmie MELTING POT. Brand consulting i strategie marek.

- Trudno powiedzieć, czy to brak wiary w masowy marketing czy też wolą przeznaczyć środki na ekspansję sieci. Nie zmienia to faktu, że to jak się komunikują jest bardzo produktowe i taktyczne, natomiast w bardzo niewielki sposób buduje wyrazistość i wizerunek marki ponad to, co jest obecnie standardem, czyli polskość, lokalność, wygoda. Co nie znaczy, że nie było kilku ciekawych wydarzeń na rynku komunikacyjnym w pierwszym półroczu 2017 roku - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Director & Partner w firmie MELTING POT. Brand consulting i strategie marek.

Jego zdaniem w segmencie hipermarketów to Carrefour wiedzie prym, jeżeli chodzi o komunikację marketingową. - Konsekwentnie prowadzona platforma komunikacji oraz dużo inicjatyw i innowacji budują go wizerunkowo jako lidera kategorii. Coraz to nowe aktywności oraz poszukiwanie nowych rozwiązań, wspieranie start-upów oraz innowacyjnych narzędzi pokazuje, że jest to sieć, która wie, jak walczyć o uwagę wymagającego i wygodnego millenialsa. W przeciwnym rogu ringu mamy Tesco. Dawny lider, również w komunikacji, został zepchnięty do defensywy i nie widać, aby coś miało zmienić ten stan rzeczy - tłumaczy ekspert.

- W segmencie supermarketów pierwsze półrocze należało do Dino, ale tylko za sprawą debiutu na Giełdzie Papierów Wartościowych. Natomiast w komunikacji marketingowej królują taktyczne i zachowawcze rozwiązania. Z jednej strony sieci skoncentrowane są na rozwoju swoich punktów. Wynika to również z faktu, że duża część sieci w tym segmencie działa lokalnie, a nie na terenie całego kraju. Jednak już niedługo, niektóre sieci handlowe będzie można nazwać ogólnopolskimi – wtedy nie będzie już ucieczki od poszukiwania własnej tożsamości komunikacyjnej - komentuje Kaczmarek.

Dodaje, że w kategorii dyskontów od wielu lat mamy taką sama sytuację. - Wojna Niemiec i Portugalii. Lidl w lutym 2017 roku wszedł w nową platformę komunikacji „Tradycyjnie czy nowocześnie”, która przy początkowych zachwytach i dużym potencjale przerodziła się w poprawną komunikację, której daleko do poprzednich platform komunikacji Lidla. Natomiast liderzy wydatków reklamowych nie oszczędzają się wzajemnie. Promocja, a w odpowiedzi jeszcze większa promocja.  Atak i jeszcze silniejszy kontratak. Dyskonty to pole walki, na którym nie bierze się jeńców. Pomimo ogromnej przewagi Biedronki, to Lidl i jego determinacja powodują, że jest on komunikacyjnym liderem w tym segmencie. O wiele mniejsza sieć handlowa to nie powód do kompleksów, ale systematycznego i silnego ataku na mocniejszego przeciwnika - wyjaśnia ekspert.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Smart shopper Warszawa 03-08-2017, 11:19:
Wolałbym, żeby w LIDLu znowu było tanio, tak jak przed laty. Po prostu. A te komunikacje wsadzcie sobie w cztery litery.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.