Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Ekspert: najważniejsze umiejętności w branży FMCG wg rekruterów

Branża FMCG to niezwykle dynamiczne środowisko. Osoby pracujące w tym sektorze muszą stale doskonalić swoje umiejętności i dostosowywać się do częstych zmian. Są jednak pewne kwalifikacje, na które rekruterzy szczególnie zwracają uwagę. Najważniejsze z nich wymienia Wiktoria Przepiórka, ekspert HRK FMCG.

Ekspert: najważniejsze umiejętności w branży FMCG wg rekruterów
fot. Shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl/HRK
Data: 02-07-2019, 11:10

Znajomość języków obcych

Firmy z branży FMCG to w dużej mierze globalne korporacje, gdzie język obcy jest powszechnie używany, a jego znajomość to niezbędne narzędzie do wykonywania codziennych obowiązków. Priorytetem jest język angielski na poziomie minimum komunikatywnym, który umożliwi swobodny kontakt z kontrahentami bądź zagranicznymi oddziałami firmy.

Potwierdza to badanie przeprowadzone przez HRK - aktualnie 79% pracodawców oczekuje od kandydatów znajomości języka angielskiego na poziomie C1/C2, a 40% również znajomości słownictwa biznesowego czy technicznego. Dodatkowym atutem kandydata będzie znajomość drugiego języka obcego na poziomie swobodnej komunikacji. Hiszpański, włoski, chiński, arabski, norweski, a nawet rumuński to języki zyskujące na popularności. Wynika to z faktu, że polski rynek staje się coraz bardziej atrakcyjny w oczach zagranicznych inwestorów.

Zdolności negocjacyjne

Głównym kryterium efektywnego prowadzenia negocjacji jest nie tylko dysponowanie fachową wiedzą, odpowiednie przygotowanie się do całego procesu, ale także posiadanie umiejętności aktywnego słuchania oraz zdolność zachowania „zimnej krwi”. Wiele firm z branży FMCG posiada wewnętrznych Trenerów Sprzedaży, którzy szkolą osoby z działów handlowych. Do każdego klienta podchodzi się indywidualnie, dlatego też nie ma jednej, sprawdzonej techniki negocjacyjnej, która zawsze okazałaby się trafna.

Zdolności analityczne

Obecnie jest to jedna z najbardziej oczekiwanych kompetencji pracowników w branży FMCG. Rozwój rynku oraz działania konkurencji wymagają ciągłych analiz. Te umiejętności są przydatne niezależnie od poziomu zajmowanego stanowiska. Najczęściej wykorzystywane w branży FMCG są: analiza P&L, analiza danych sprzedażowych (wolumen, marża, obrót) oraz analiza możliwości rozwoju sprzedaży w innych obszarach. Wiele osób uczestniczy w szkoleniach z obsługi programu Microsoft Excel, aby móc szybciej oraz dokładniej wykonywać obliczenia.

Myślenie strategiczne

Tworzenie długofalowej taktyki ukierunkowanej na realizację celów organizacji to nieodłączny element osób pracujących w sektorze FMCG. Każda firma określa założenia, które chce osiągnąć w danym czasie, a także wybiera metody ich realizacji. Całościowe spojrzenie na procesy zachodzące w przedsiębiorstwie pozwala skutecznie wykorzystać potencjał pracowników w poszczególnych zespołach.

więcej informacji:

FMCG RSS ALERT    /    praca RSS ALERT    /    zatrudnienie RSS ALERT    /    rynek pracy RSS ALERT    /    HRK RSS ALERT    /    HRK FMCG RSS ALERT    /    Wiktoria Przepiórka RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.81.73.233
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.