Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Niektórzy konsumenci żywność ekologiczną uważają za chwyt reklamowy

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 23-06-2016, 11:16
Ekspert: Niektórzy konsumenci żywność ekologiczną uważają za chwyt reklamowy
Prof. dr hab. Krystyna Gutkowska, Dziekan Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW w Warszawie. Fot. SGGW

Bardzo możliwe, że coraz więcej ludzi będzie wyrażało pewien sceptycyzm wobec żywności ekologicznej, ponieważ część konsumentów, jak wynika z badań, wyraża opinię, że żywność ekologiczna to chwyt reklamowy – mówi serwisowi portalspozywczy.pl prof. dr hab. Krystyna Gutkowska, Dziekan Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.

Sieci handlowe ostatnio bardzo promują zdrowe odżywianie, ale jeśli się spojrzy na liczby, to – przykładowo według danych DNB Bank Polska – udział żywności ekologicznej w całości sprzedaży spożywczej w Polsce szacowany jest tylko na ok. 0,3 proc.

– Jest to wciąż bardzo niszowa kategoria produktów, ale dlatego, że żywność ekologiczna jest droższa niż żywność konwencjonalna. Przy czym nie ma jednoznacznych dowodów na to, że żywność ekologiczna charakteryzuje się znacznie bardziej korzystnymi walorami zdrowotnymi. Deklarowane zainteresowanie żywnością ekologiczną wiąże się z tym, że klienci uważają ją za zdrowszą. A biorąc pod uwagę fakt, że zdrowie własne i zdrowie członków rodziny jest wciąż – i dobrze – wartością najwyżej cenioną przez Polaków – to i stąd zainteresowanie tą żywnością – mówi serwisowi portalspozywczy.pl prof. dr hab. Krystyna Gutkowska, Dziekan Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.

Podkreśla, że z punktu widzenia faktycznych zachowań, to jest absolutnie niszowy rynek. Być może rozwinie się w miarę, jak będziemy się bogacili. Ale bardzo możliwe, że coraz więcej ludzi będzie wyrażało pewien sceptycyzm, ponieważ część konsumentów, jak wynika z badań, wyraża opinię, że żywność ekologiczna to chwyt reklamowy. Jednocześnie inna grupa konsumentów deklaruje zainteresowanie żywnością eko z uwagi na zdrowie własne i rodziny, co świadczy o zdywersyfikowanych opiniach na ten temat, obiektywizowanych możliwościami finansowymi klientów.

– Proszę zwrócić uwagę, że również w bogatych społeczeństwach zachodniej Europy udział w sprzedaży żywności ekologicznej też nie jest wysoki, chociaż znacznie wyższy niż w naszym kraju – mówi prof. Krystyna Gutkowska.

Tak, według danych DNB Bank Polska, udział żywności ekologicznej w całości sprzedaży spożywczej na zachodzie Europy wynosi od 2 do 6 proc. 

– Właśnie, to zaledwie kilka procent. Myślę, że Niemcy przodują, jeśli chodzi o udział w rynku żywności ekologicznej. Ale ten rozrzut od dwóch do sześciu procent jest dosyć znaczny mimo, że wciąż minimalny – komentuje prof. Krystyna Gutkowska.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 138) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH