Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Ekspert: Niektórzy konsumenci żywność ekologiczną uważają za chwyt reklamowy

Bardzo możliwe, że coraz więcej ludzi będzie wyrażało pewien sceptycyzm wobec żywności ekologicznej, ponieważ część konsumentów, jak wynika z badań, wyraża opinię, że żywność ekologiczna to chwyt reklamowy – mówi serwisowi portalspozywczy.pl prof. dr hab. Krystyna Gutkowska, Dziekan Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.

Ekspert: Niektórzy konsumenci żywność ekologiczną uważają za chwyt reklamowy
Prof. dr hab. Krystyna Gutkowska, Dziekan Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW w Warszawie. Fot. SGGW

Sieci handlowe ostatnio bardzo promują zdrowe odżywianie, ale jeśli się spojrzy na liczby, to – przykładowo według danych DNB Bank Polska – udział żywności ekologicznej w całości sprzedaży spożywczej w Polsce szacowany jest tylko na ok. 0,3 proc.

– Jest to wciąż bardzo niszowa kategoria produktów, ale dlatego, że żywność ekologiczna jest droższa niż żywność konwencjonalna. Przy czym nie ma jednoznacznych dowodów na to, że żywność ekologiczna charakteryzuje się znacznie bardziej korzystnymi walorami zdrowotnymi. Deklarowane zainteresowanie żywnością ekologiczną wiąże się z tym, że klienci uważają ją za zdrowszą. A biorąc pod uwagę fakt, że zdrowie własne i zdrowie członków rodziny jest wciąż – i dobrze – wartością najwyżej cenioną przez Polaków – to i stąd zainteresowanie tą żywnością – mówi serwisowi portalspozywczy.pl prof. dr hab. Krystyna Gutkowska, Dziekan Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.

Podkreśla, że z punktu widzenia faktycznych zachowań, to jest absolutnie niszowy rynek. Być może rozwinie się w miarę, jak będziemy się bogacili. Ale bardzo możliwe, że coraz więcej ludzi będzie wyrażało pewien sceptycyzm, ponieważ część konsumentów, jak wynika z badań, wyraża opinię, że żywność ekologiczna to chwyt reklamowy. Jednocześnie inna grupa konsumentów deklaruje zainteresowanie żywnością eko z uwagi na zdrowie własne i rodziny, co świadczy o zdywersyfikowanych opiniach na ten temat, obiektywizowanych możliwościami finansowymi klientów.

– Proszę zwrócić uwagę, że również w bogatych społeczeństwach zachodniej Europy udział w sprzedaży żywności ekologicznej też nie jest wysoki, chociaż znacznie wyższy niż w naszym kraju – mówi prof. Krystyna Gutkowska.

Tak, według danych DNB Bank Polska, udział żywności ekologicznej w całości sprzedaży spożywczej na zachodzie Europy wynosi od 2 do 6 proc. 

– Właśnie, to zaledwie kilka procent. Myślę, że Niemcy przodują, jeśli chodzi o udział w rynku żywności ekologicznej. Ale ten rozrzut od dwóch do sześciu procent jest dosyć znaczny mimo, że wciąż minimalny – komentuje prof. Krystyna Gutkowska.

więcej informacji:

Krystyna Gutkowska RSS ALERT    /    żywność ekologiczna RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.144.100.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.