Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert o Dino: Wejście do pierwszej ligi to zmiana w komunikacji marki

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 23-03-2017, 09:45
Ekspert o Dino: Wejście do pierwszej ligi to zmiana w komunikacji marki
Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. Fot. PTWP

Rozwijająca się sieć Dino Polska generuje nowe wyzwania. Z mojej perspektywy chcąc wejść do pierwszej ligi, trzeba być przygotowanym na to, że pierwszoligowe powinny być też media, które wykorzystuje się w komunikowaniu marki - komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

– Wielkopolanin wchodzi na Giełdę Papierów Wartościowych – sieć Dino już niedługo pojawi się na warszawskim parkiecie. Wraz z debiutem giełdowym zmaterializowały się także plany Zarządu dotyczące dalszej ekspansji sieci. Zapowiadana liczba 1200 sklepów do 2020 roku (nie wspominając już o 2700 sklepach, które pojawiły się jako plan na bliżej niedookreśloną przyszłość) robi wrażenie nie tylko na potencjalnych inwestorach, którzy widząc takie założenia z pewnością pokuszą się o akcje Dino S.A. – komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Podkreśla, że do tej pory sieć Dino Polska rozwijała się w bardzo szybkim tempie. – A pieniądze z IPO mają ten rozwój jeszcze przyspieszyć i sfinansować. Dino to obecnie 628 sklepów, zlokalizowanych w kilku województwach na zachodzie oraz w centrum kraju. To też doskonały przykład na to, że na lokalnym rynku można stworzyć ciekawy koncept sklepu, który obroni się zarówno przez atakiem dyskontów oraz sieci convenience – mówi ekspert.

Jego zdaniem to też ilustracja tego, jak w Polsce zmienia się handel, jak powstają i rozwijają się różne formaty. – Dino działający w modelu proximity market (sklepy o powierzchni od 200 do 500 m2 z około 4000 do 8000 tysięcy produktów) to dobry egzemplarz do analizy: z jednej strony mniejsze zainteresowanie Polaków hipermarketami, z drugiej strony silne dyskonty i rosnący convenience. Pośrodku tego supermarkety i właśnie Dino. Ta różnorodność to nie tylko fantazja zarządzających sieciami, ale przede wszystkim poszukiwanie sposobu na to, jak najlepiej dostarczyć klientowi tego, czego potrzebuje, zwłaszcza, że misje zakupowe coraz bardziej się indywidualizują, dlatego trzeba umiejętnie na nie odpowiadać. Dyskonty starają się nam sugerować, że marki własne są tak samo dobre jak producenckie, i stawiają na promocję oraz sprzedaż tych pierwszych, z drugiej strony jest convenience z ograniczonym wyborem i rosnącą liczbą dań gotowych – tłumaczy Radosław Kaczmarek.

Dodaje, że Dino stawia na marki producenckie oraz rozszerzony wybór produktów, w 90 proc. spożywczych. – To pokazuje, jak różne potrzeby ma polskie społeczeństwo oraz jak można je zagospodarować. A to wszystko to dzieje się w Polsce, na terenie, który sklepów ma pod dostatkiem. Także dalszy rozwój sieci będzie zależeć nie tylko od sprytnej walki konkurencyjnej – bo w tym segmencie atak jest z kilku stron, ale także, że przyszłe lokalizacje będą miały taką samą wartość jak już istniejące – mówi ekspert.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Radosław Kaczmarek 23-03-2017, 14:40:
Bardzo dziękuję za zwrócenie uwagi na kwestię dotyczącą IPO i oceny jego celu. Pozdrawiam.
  • Ciekawski 23-03-2017, 12:16:
Płakać się chce jak czytam ten artykuł.
Pieniądze z IPO mają przyspieszyć rozwój sieci? Czy szanowny ekspert może wyjaśnić w jaki sposób jesli pakiet akcji który trafia na GPW należy w całości do funduszu inwestycyjnego który ulatnia się ze społki?

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 340) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH