Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Ekspert o handlu detalicznym: Trwa poszerzanie fizycznych i internetowych rynków

W ramach poszerzania rynków, międzynarodowy handel internetowy wchodzi w segment stacjonarny, a sklepy sięgają po e-commerce – mówi serwisowi portalspożywczy.pl Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

Ekspert o handlu detalicznym: Trwa poszerzanie fizycznych i internetowych rynków
Fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 01-08-2018, 13:43

– Azja nabiera siły zakupowej – upowszechnia się tam cywilizacja cyfrowa. Tylko patrzeć, jak w nowych formach biznesowych technologia cyfrowa zadziała we wszystkich chyba formatach handlowych – od convenience po hipermarkety o kilkuhektarowych dachach – mówi serwisowi portalspożywczy.pl Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

– W podobnym celu i duchu – choć odwrotnie – zadziałał e-commercowy Amazon. Wszedł bowiem z e-sprzedażą wszędzie (do Polski też), ale na potężnym rynku USA zakupił liczną sieć „fizycznych” super- i hipermarketów. Tylko patrzeć a i tutaj będzie coś nowego. Nie twierdzę, że zaniknie dotychczasowy sposób działania Amazona, ale zapewne firma ta zaskoczy nas nowymi konceptami zakupu, akwizycji klientów, logistyki, komunikacji oraz pozakupowego wsparcia klienta – dodaje.

Tłumaczy, że handel internetowy wchodzi w segment stacjonarny – i czyni to na większych powierzchniach. Sklepy fizyczne natomiast sięgają po e-commerce i robią to z powodzeniem.

– Nie wiemy, jak na to zareagują dyskonty, nawet jeśli wejdą w e-commerce i czy akurat to im posłuży – pamiętajmy bowiem o stosunkowo wąskiej ofercie asortymentowej w tym formacie – mówi.

– O ile bowiem tempo rotacji i zarządzanie precyzyjnie dobranymi asortymentami dało dyskontom wieloletnią przewagę w dynamice rozwoju, o tyle idące w ślad tej lekcji redukcje asortymentu na wielkiej powierzchni, digitalizacja zarządzania zakupami, sprzedażą i jej wsparciem, komunikacją z klientem oraz równoczesne powiększanie skali w wymiarze fizycznym i e-commerce’owym,  wyrównują szanse rozwojowe hiper- i supermarketów – tłumaczy.

Zdaniem Andrzeja Falińskiego w tych kategoriach, a nie poprzez bezpośrednie porównywanie parametrów rocznych wyników firm, należy postrzegać dokonujące się bardzo głębokie zmiany w handlu współczesnym.

– Trwa poszerzanie rynków, fizycznych i wirtualnych, a liderów wyłoni najbliższa przyszłość. Moim zdaniem wielkie powierzchnie nie powiedziały ostatniego słowa – ewoluują i mają po temu potencjał – podsumowuje ekspert.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Andrzej Faliński RSS ALERT    /    Andrzej Maria Faliński RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    Stowarzyszenie Forum Dialogu Gospodarczego RSS ALERT    /    hipermarkety RSS ALERT    /    supermarkety RSS ALERT    /    dyskonty RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.203.225.78
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.