Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert o handlu w niedziele: Zajdą zmiany w gospodarce zasobami ludzkimi

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 18-12-2017, 11:20
Ekspert o handlu w niedziele: Zajdą zmiany w gospodarce zasobami ludzkimi
Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting. Fot. PTWP

Zredukowanie w skali roku czasu pracy w przedsiębiorstwie handlowym będzie wiązać się z reorganizacją czasu pracy personelu sprzedażowego i utrzymania ruchu oraz redukcją zatrudnienia - mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

- Proces ten będzie przebiegał zupełnie inaczej dla poszczególnych modeli handlowych i kanałów sprzedaży. W sektorze FMCG, franczyzowe sklepy convenience najprawdopodobniej nie będą redukować zatrudnienia, zmniejszoną liczbę godzin pracy przełożą na obniżkę zarobków personelu - mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

- Takie rozwiązanie przyjęły audytowane placówki handlowe, które zamknęły już swoje sklepy w niedzielę z powodu zbyt wysokiej konkurencji wynikającej z nadpodaży powierzchni handlowej w ich strefie działania - dodaje.

- Inaczej proces ten będzie przebiegał w sklepach dyskontowych. Analizując organizację czasu pracy dla tego formatu możemy się spodziewać zwolnień na poziomie 7% ogółu zatrudnionych. W rzeczywistości odpowiada to jednej osobie w każdej placówce handlowej - prognozuje ekspert.

- Nieco mniejszy poziom redukcji zatrudnienia 6 % będzie adekwatny dla supermarketów ze względu na wymaganą specjalizację ich personelu. Dla hipermarketów poziom redukcji można prognozować odpowiednio 3% do 4% w zależności od struktury sprzedaży poszczególnych placówek handlowych - dodaje.

- Sklepy w sektorze handlu artykułami nieżywnościowymi mogą dokonać redukcji rzędu 3%, natomiast hurt to niewielkie korekty dostosowawcze organizacji sprzedaży na poziomie 1%. Część zwalnianych pracowników z modeli handlowych objętych restrykcjami znajdzie na pewno zatrudnienie w nowo powstających placówkach handlowych na stacjach paliw. O ironio, aby zapewnić funkcjonowanie tych sklepów w niedzielę - komentuje Andrzej Wojciechowicz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Kasandra 19-12-2017, 19:36:
Zasoby ludzkie czyli "siła robocza" i tak będzie potrzebna do przerzucania tych ton towarów - ludzie nie będą jeść mniej tylko dlatego, że sklepy będą zamknięte w niedziele. Może nawet ze strachu, żeby nie zabrakło będą robić (przynajmniej w pierwszej fazie) większe zakupy.
  • volta 19-12-2017, 17:11:
Na szczęście, rąk do pracy brakuje i bezrobocie jest niskie więc ludzie nie powinni mieć problemów ze znalezieniem pracy, zawsze mogą się zatrudnić w małych osiedlowych sklepach które mają być czynne
  • karol 19-12-2017, 17:10:
Na razie to jest takie wróżenie z fusów, bo przecież nie wiadmo, jak supermarkety zareagują na niedzielny zakaz, jak np. wydłużą czas pracy w piątek i sobotę, to będą potrzebowali ludzi do pracy, a sama ustawa wydaje się w porządku

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 838) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.