Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert o lodach Grycana i Lidla: Nowoczesne marki własne odeszły od naśladownictwa

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 06-03-2017, 11:36
Ekspert o lodach Grycana i Lidla: Nowoczesne marki własne odeszły od naśladownictwa
Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting. Fot. PTWP

Spór firmy Grycan Lody od Pokoleń z siecią Lidl Polska o lody Ballino sieci Lidl, które według firmy Grycan są łudząco podobne do lodów produkowanych przez to przedsiębiorstwo, nie jest pierwszym tego typu sporem, choć naśladowanie marek własnych to już przestarzała technologia – komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

1 marca br. komornik dokonał zajęcia ponad 46 tys. opakowań lodów Ballino sieci Lidl, ponieważ, firma Grycan Lody od Pokoleń uważa, że lody Ballino sieci Lidl Polska łudząco przypominają lody Grycana. Lidl wycofał lody Ballino ze sprzedaży.

Joanna Piotrowska, radca prawny firmy Grycan Lody od Pokoleń poinformowała na konferencji prasowej, że firma Grycan pracuje nad pozwem, który zostanie złożony, ale liczy również na rozmowy w sprawie polubownego załatwienia sprawy.

– Naśladownictwo w tworzeniu marek własnych to jedna z podstawowych, ale przestarzałych technologii w tym obszarze, co niniejsze wydarzenie potwierdziło. Nie jest to pierwszy spór w tej materii – komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

Tłumaczy, że każda z większych sieci, która przekroczyła bardzo płynną i uznaniową granicę podobieństwa marki własnej do lidera rynku, była uwikłana w podobny proces sądowy. 

– Nowoczesne marki własne w pewnym stopniu odeszły już od efektywnej lecz ryzykownej i kontrowersyjnej, metody prostego naśladownictwa. W dalszym ciągu korzysta się z wypracowanych i sprawdzonych przez producentów charakterystyk technologicznych opakowania i architektury projektu, lecz szata graficzna i strategia przekazu jest już inna – wyjaśnia ekspert.

– Technologia tworzenia marki własnej dystrybutora to bardzo szeroki temat zarówno w obszarach marketingu jak i finansowym. Zajmuję się tym zawodowo pomagając budować strategie przekazu, algorytmy finansowe i procesy tworzenia marki własnej w firmach dystrybucyjnych – mówi Andrzej Wojciechowicz.

O sporze Grycana z Lidlem czytaj więcej:

Grycan walczy z Lidlem o lody

Lidl wycofuje lody Ballino i odpowiada na zarzuty firmy Grycan Lody od Pokoleń

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 723) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.