Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Ekspert o markach własnych: Sieci handlowe walczą o kategorię premium

Z raportu Nielsena wynika ewidentnie, że marki własne kontynuują wzrost, w dużym stopniu poza gwarancją niskiej ceny, związany z dotychczasowym dynamicznym rozwojem sieci handlowych, w tym dyskontów – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Rafał Krauze, Country Manager w trnd Polska.

Ekspert o markach własnych: Sieci handlowe walczą o kategorię premium
Rafał Krauze, Country Manager w trnd Polska/ fot. PTWP

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 19-07-2018, 10:59

– Na rynku europejskim private labels sięgają blisko 31,4% udziału wartościowego. Co ciekawe 1 p.p. dynamika wzrostu daje sieciom handlowym duże pole do popisu, zaś marki producenckie stymuluje do szybkich zmian produktowych, wyprzedzania trendów konsumenckich oraz przełożenia zachowań na innowacje produktowe. Tak wygląda sytuacja na rynkach Europy Zachodniej – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Rafał Krauze, Country Manager w trnd Polska. 

– W Polsce marki własne osiągnęły 19,6% udziałów wartościowych, biorąc pod uwagę koszyk spożywczy i chemiczny i wygląda, że w sposób naturalny poziom ten stabilizuje się. To, co zmieniło się zdecydowanie w percepcji konsumenta końcowego, to fakt, że konsumenci przestają już sięgać wyłącznie po marki własne z powodu niskiej ceny – choć nadal to główny powód – ale przede wszystkim z powodu wartości, które im oferują – dodaje. 

Tłumaczy, że marka własna ewaluowała w naszych umysłach i z synonimu „obciachu” szybko powędrowała „na salony” w kierunku wysokiej świadomości konsumenckiej na poziomie wartości pieniądza oraz bycia w swoim otoczeniu "smart consumer". 

– Proszę zobaczyć, co się dzieje w kategorii super food’ów, całej filozofii well being czy dań gotowych do spożycia. Jeszcze kilka lat temu nazwa ziół „oregano” brzmiała tak egzotycznie, że łatwo było ją pomylić statystycznemu Polakowi z zagraniczną destynacją. Dzisiaj nowe smaki, owoce, składniki, receptury, sposoby podania, skład dyktują sami konsumenci oraz ich doświadczenia. Częściej wyjeżdżamy, zaś wiedza produktowa z sieci handlowych oraz jej dystrybucja na różne urządzenia daje nieograniczone możliwości zarówno producentom, jak i konsumentom – wyjaśnia ekspert.

– Moim zdaniem sieci handlowe nie walczą wyłącznie o rozszerzanie portfela produktowego w ramach private label, ale również starają się zawalczyć o kategorię premium. Dlatego ich uwaga powędrowała w kierunku win, czekolad czy wyrafinowanych owoców morza. Wszędzie tam, gdzie marżowość jest najwyższa, zaś skala konsumentów osiągnęła masę krytyczną niezbędną do wprowadzenia danej pozycji – dodaje.

– Pamiętam, jak nie mogłem wyjść ze zdziwienia, gdy w Biedronce w Gdyni znalazłem mrożoną nieoprawioną ośmiornicę, czy trafiłem na forum dyskusyjne dotyczące wydania wznowień wiecznie żywych przebojów na płytach winylowych pod tą samą marką – opowiada ekspert.

więcej informacji:

Rafał Krauze RSS ALERT    /    marki własne RSS ALERT    /    marki producentów RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    trnd Polska RSS ALERT    /    producenci żywności RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.83.32.171
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.