REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Ekspert o nowym logo sieci Żabka

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 09-08-2016, 16:14
Ekspert o nowym logo sieci Żabka
Wiktor Miałkowski, partner Pro Business Solutions fot. Partner Pro Business Solutions

Na przełomie lipca i sierpnia pojawiło się w Warszawie pięć zupełnie odświeżonych sklepów sieci Żabka. Odświeżenie to nawet za małe słowo, ponieważ całkowitej modyfikacji uległ zarówno logotyp sieci, jak i wnętrze sklepu. Jest to prawdopodobnie odpowiedź Żabki na dynamicznie zmieniające się konkurencyjne otoczenie, ale również oczekiwania klientów dużych miast – ocenia Wiktor Miałkowski, Partner Pro Business Solutions, firmy dostarczającej innowacyjne rozwiązania optymalizujące sprzedaż.

REKLAMA

Jego zdaniem format małego sklepu convenience z definicji musi podążać za wygodą i oczekiwaniami klientów, a Polacy masowo podróżują po świecie i wiedzą już jak takie sklepy wyglądają np. w Niemczech czy Anglii. Dodatkowym impulsem do zmian jest bardzo agresywny rozwój dużo mniejszych sieci, jak np. „1 minute”, która już dawno zaoferowała dużo nowocześniejszy koncept niż Żabka.

- Sama zmiana konceptu sprowadziła się do unowocześnienia logotypu, z którego po raz pierwszy zniknęła zielona żabka, oraz modernizacji i rozjaśnienia wnętrza. Wizerunek żabki towarzyszył sieci od samego początku istnienia. Podobno zarówno nazwa sieci jak i jej wizerunek powstały w trakcie wizyty twórcy sieci Mariusza Świtalskiego w Londynie, kiedy to, po sprzedaży sieci Biedronka, poszukiwał pomysłu na nowy biznes. Wybór padł na  sieć sklepów convenience (nieobecnych jeszcze wtedy w Polsce), a na wystawie u londyńskiego jubilera zobaczył złotą żabę. Taki właśnie był początek zarówno sieci jak i historii jej logotypu – ocenia Wiktor Miałkowski. 

- Wnętrze sklepu jest miksem kolorystycznym jasnej zieleni ścian i jasnego drewna w wykończeniu mebli sklepowych, co odpowiada trendom nawiązywania do naturalności wnętrz. Oferta produktowa jest zdecydowanie sprofilowana pod mieszkańców dużych miast, gdyż pojawiły się tutaj takie produkty jak napoje z nasionami chia (z grupy produktów SUPER FOOD) czy koktajle smoothie, a także rozszerzona oferta produktów świeżych. Typowe usługi convenience to odświeżona wersja kącika kawowego i oferta dań fast food z hot-dog’ami, tortillą czy kanapkami na ciepło - dodaje.

- Przedstawiciele Żabki twierdzą, że to jedynie test, natomiast zwracam uwagę na korporacyjną stronę www Żabki. Okazuje się, że zmiany są dużo dalej idące i dotyczą próby stworzenia odrębnej marki korporacyjnej. Takie podejście, kiedy firma  pozostawia identyczne nazewnictwo, ale stosuje dwie różne wersje liternictwa, jest rzadko spotykane. Czas pokaże co wydarzy się dalej, szczególnie że – według informacji rynkowych – właściciel sieci Żabka, fundusz Mid Europa Partners, wystawił sieć na sprzedaż. Być może jest to ostatni mocny akcent obecnego właściciela, przed finalizacją transakcji sprzedaży Żabki – mówi również partner firmy Pro Business Solutions.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • niekumaty 10-08-2016, 08:57:
Ale, jak wyglada to logo? Artykuł mówi o czymś i tego nie prezentuje.
  • Luk 09-08-2016, 18:04:
Słabe generyczne logo. Zły ruch. Ciemne meble będą zbierać kurz. Czas wsłuchać się w opinie klientów i ajentow

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (8 024) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH