Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Ekspert o nowym logo sieci Żabka

Na przełomie lipca i sierpnia pojawiło się w Warszawie pięć zupełnie odświeżonych sklepów sieci Żabka. Odświeżenie to nawet za małe słowo, ponieważ całkowitej modyfikacji uległ zarówno logotyp sieci, jak i wnętrze sklepu. Jest to prawdopodobnie odpowiedź Żabki na dynamicznie zmieniające się konkurencyjne otoczenie, ale również oczekiwania klientów dużych miast – ocenia Wiktor Miałkowski, Partner Pro Business Solutions, firmy dostarczającej innowacyjne rozwiązania optymalizujące sprzedaż.

Ekspert o nowym logo sieci Żabka
Wiktor Miałkowski, partner Pro Business Solutions fot. Partner Pro Business Solutions

Jego zdaniem format małego sklepu convenience z definicji musi podążać za wygodą i oczekiwaniami klientów, a Polacy masowo podróżują po świecie i wiedzą już jak takie sklepy wyglądają np. w Niemczech czy Anglii. Dodatkowym impulsem do zmian jest bardzo agresywny rozwój dużo mniejszych sieci, jak np. „1 minute”, która już dawno zaoferowała dużo nowocześniejszy koncept niż Żabka.

- Sama zmiana konceptu sprowadziła się do unowocześnienia logotypu, z którego po raz pierwszy zniknęła zielona żabka, oraz modernizacji i rozjaśnienia wnętrza. Wizerunek żabki towarzyszył sieci od samego początku istnienia. Podobno zarówno nazwa sieci jak i jej wizerunek powstały w trakcie wizyty twórcy sieci Mariusza Świtalskiego w Londynie, kiedy to, po sprzedaży sieci Biedronka, poszukiwał pomysłu na nowy biznes. Wybór padł na  sieć sklepów convenience (nieobecnych jeszcze wtedy w Polsce), a na wystawie u londyńskiego jubilera zobaczył złotą żabę. Taki właśnie był początek zarówno sieci jak i historii jej logotypu – ocenia Wiktor Miałkowski. 

- Wnętrze sklepu jest miksem kolorystycznym jasnej zieleni ścian i jasnego drewna w wykończeniu mebli sklepowych, co odpowiada trendom nawiązywania do naturalności wnętrz. Oferta produktowa jest zdecydowanie sprofilowana pod mieszkańców dużych miast, gdyż pojawiły się tutaj takie produkty jak napoje z nasionami chia (z grupy produktów SUPER FOOD) czy koktajle smoothie, a także rozszerzona oferta produktów świeżych. Typowe usługi convenience to odświeżona wersja kącika kawowego i oferta dań fast food z hot-dog’ami, tortillą czy kanapkami na ciepło - dodaje.

- Przedstawiciele Żabki twierdzą, że to jedynie test, natomiast zwracam uwagę na korporacyjną stronę www Żabki. Okazuje się, że zmiany są dużo dalej idące i dotyczą próby stworzenia odrębnej marki korporacyjnej. Takie podejście, kiedy firma  pozostawia identyczne nazewnictwo, ale stosuje dwie różne wersje liternictwa, jest rzadko spotykane. Czas pokaże co wydarzy się dalej, szczególnie że – według informacji rynkowych – właściciel sieci Żabka, fundusz Mid Europa Partners, wystawił sieć na sprzedaż. Być może jest to ostatni mocny akcent obecnego właściciela, przed finalizacją transakcji sprzedaży Żabki – mówi również partner firmy Pro Business Solutions.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

sieci handlowe RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    Żabka RSS ALERT    /    sklepy Żabka RSS ALERT    /    Wiktor Miałkowski RSS ALERT    /    Pro Business Solutions RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Luk 2016-08-09 18:04:31
    Słabe generyczne logo. Zły ruch. Ciemne meble będą zbierać kurz. Czas wsłuchać się w opinie klientów i ajentow
  • niekumaty 2016-08-10 08:57:34
    Ale, jak wyglada to logo? Artykuł mówi o czymś i tego nie prezentuje.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.91.245.237
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.