Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Ekspert o sieciach handlowych: Najbliższe trzy lata to czas na działania online

Nie uwzględnienie w nadchodzących trzech latach w strategii działań online oraz brak gotowości do szybko zmieniających zmian w zachowaniach konsumenckich w kontekście e-commerce może być przyczyną nie tylko dotkliwych strat, ale nawet i upadków sieci handlowych – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Rafał Krauze, Country Manager w firmie trnd Polska.

Ekspert o sieciach handlowych: Najbliższe trzy lata to czas na działania online
Rafał Krauze, Country Manager, trnd Polska, fot. PTWP

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 28-02-2019, 10:31

– Nielsen Future Opportunities w raporcie E-commerce FMCG, który analizuje obecne czynniki wzrostu handlu elektronicznego FMCG na 34 rynkach, podkreśla szybkie tempo wzrostu handlu internetowego FMCG w ciągu najbliższych lat (18,4% CAGR rocznie) i szacuje, że całkowita sprzedaż globalna osiągnie 400 miliardów dolarów do 2022 roku. Oczekuje się, że rynki europejskie zapewnią możliwości rozwoju online FMCG w ciągu najbliższych 5 lat, a 26% konsumentów korzysta już z platform handlu elektronicznego dla domu. Pod względem całkowitej sprzedaży internetowej FMCG (6,3%) Wielka Brytania pozostaje liderem, tuż za nią Francja (6,1% sprzedawanych online FMCG), która ma ogólnokrajowy model handlu elektronicznego typu "odbieranie i kolekcjonowanie" od początku XXI w. – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Rafał Krauze, Country Manager w firmie trnd Polska.

Jakie czynniki wzrostu handlu elektronicznego FMCG należy wziąć pod uwagę w Polsce? – Moim zdaniem zaawansowanie metod oraz świadomość płatności online (niewiele osób wie, że jesteśmy tu liderem w Europie) wzrost zaufania do transakcji online oraz penetracja smartfonów – wymienia ekspert.

Dodaje, że w Polsce ostatni wzrost gospodarczy, poprawiający perspektywy zatrudnienia i wyższe dochody napędzają zdrową konsumpcję. – Nielsen szacuje, że udział Polski w handlu elektronicznym w łącznej sprzedaży FMCG wzrośnie do 1,9% (637 mln USD) do 2022 roku – podaje.

– Nie uwzględnienie, w nadchodzących trzech latach w strategii działań online oraz brak gotowości do szybko zmieniających zmian w zachowaniach konsumenckich w kontekście e-commerce może być przyczyną nie tylko dotkliwych strat, ale też i upadków sieci handlowych, tak, jak to miało miejsce w przypadku amerykańskiej sieci handlowej Sears – tłumaczy Rafał Krauze.

– I pomimo, że większość ekspertów powie, że sprzedaż żywności przez internet jest trudna z uwagi na wysokie wymagania logistyczne, to odpowiem tylko, że to kwestia wyłącznie opracowania procesów i zatrudnienia właściwych ludzi, którzy „nie wiedzą, że się nie da”. Przykładem są plany Lidla szykującego e-sklep w Polsce, ale również próby sięgnięcia po segment premium - sieć sklepów dyskontowych Lidl Polska planuje uruchomić w 2019 r. w Szczecinie nowy koncept sklepu w segmencie premium, tzw. „Lidl of the future” – mówi ekspert.

więcej informacji:

Rafał Krauze RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    online RSS ALERT    /    e-sklepy RSS ALERT    /    trnd Polska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.201.121.213
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.