Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert o sporze Lidla i Grycana: Opakowania to jeden z najważniejszych atutów marki

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 03-03-2017, 09:43
Ekspert o sporze Lidla i Grycana: Opakowania to jeden z najważniejszych atutów marki
Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. Fot. PTWP

1 marca br. komornik dokonał zajęcia ponad 46 tys. opakowań lodów Ballino sieci Lidl, ponieważ, firma Grycan Lody od Pokoleń uważa, że lody Ballino sieci Lidl Polska łudząco przypominają lody Grycana. Lidl wycofał lody Ballino ze sprzedaży. – Marki inwestują miliony w kampanie reklamowe, budowę własnej symboliki i kolorystyki, badania opakowań, ich optymalizację pod kątem upodobań konsumentów. Dlatego nie dziwi reakcja Grycana, ponieważ przy półce sklepowej nadal podejmujemy większość decyzji zakupowych – komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

– Koniec tygodnia zaskoczył nas sporem firmy Grycan Lody od Pokoleń a siecią Lidl Polska. Grycan twierdzi, że lody Ballino, marka własna Lidla, łudząco przypomina produkty Grycana. Firma zareagowała, a do gry wszedł komornik oraz sąd. Czy to zwykłe czepialstwo firmy, która chce narobić sobie kłopotów w kontaktach z ogromnym detalistą? Można przecież powiedzieć, że to tylko zwykłe pudełka. Jednak za tymi „pudełkami” kryją się miliony złotych wydane na budowę marki Grycan, której opakowania są ważnym elementem, który odgrywa niebagatelną rolę w procesie zakupowym – komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. 

Dodaje, że nie pierwszy raz sieci handlowe tworzą marki własne, które starają się przypominać te znane nam z telewizji. – Wystarczy świadomie rozejrzeć się po półce najbliższego marketu, aby zobaczyć podobieństwa. Sieci doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak działa klient w sklepie i jakie znaczenie mają opakowania produktów – tłumaczy Kaczmarek.

– Marki inwestują miliony w kampanie reklamowe, budowę własnej symboliki i kolorystyki, badania opakowań, ich optymalizację pod kątem upodobań konsumentów. Wpajają konsumentowi komunikaty połączone z ekspozycję produktu, tak aby można go było łatwiej zidentyfikować na półce. Wyobrażacie sobie Państwo zmianę w opakowaniu majonezu Winiary? Zastąpienia żółci i czerni na zielony – w końcu to kolor zdrowia i ekologii. Ulice polskich miast i miasteczek zalałyby się majonezem – mówi ekspert. 

– Pod działania marek podłączają się sieci handlowe – wiedzą, że klient widząc podobny do „markowego” produkt, i to jeszcze w lepszej cenie, w wielu przypadkach nie będzie się zastanawiać i analizować, co to za marka. Emocje zrobią swoje – komunikuje się podobnie, to znaczy, że jest podobnej jakości – dodaje Kaczmarek. 

Jego zdaniem ludzie potrafią racjonalizować swoje wybory, więc konsument może z łatwością pomyśleć, że skoro produkt wygląda podobnie, musi pochodzić z tego samego źródła. – Mechanizmów psychologicznych, które skłaniają do upodobniania się jest znacznie więcej – tłumaczy ekspert. 

– Dlatego nie dziwi reakcja Grycana – opakowania to jeden z najważniejszych atutów marki, często najważniejszy. Przy półce sklepowej nadal podejmujemy większość decyzji zakupowych, decydujemy o wyborze tego a nie innego produktu. A to właśnie opakowanie jest tym punktem styku, który bezpośrednio wpływa na konsumenta i jego decyzję, czy wybierze on lody Grycan czy też Ballino – podsumowuje Radosław Kaczmarek.

O sporze Grycana z Lidlem czytaj więcej:

Grycan walczy z Lidlem o lody

Lidl wycofuje lody Ballino i odpowiada na zarzuty firmy Grycan Lody od Pokoleń

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Yu 07-03-2017, 19:00:
Też mi analiza... Jeśli jest tak jak mówi "ekspert", to dlaczego na podobne działania nie decydują się np. Nestle czy Schwarzkopf?
  • Antoni 03-03-2017, 10:31:
Firma nazywa się "Lodziarnie firmowe". Widzisz tu gdzieś hiszpańskość?
  • psych 03-03-2017, 09:58:
To hiszpańska firma: Lody od Pokoleñ, a nie polska z „ń” ;]

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH