Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert o Świeżakach i Lidlakach: Mogą być ograniczenia jak w przypadku reklamy

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu
  • Data: 26-09-2017, 14:30
Ekspert o Świeżakach i Lidlakach: Mogą być ograniczenia jak w przypadku reklamy
fot. materiały prasowe Biedronki

Sieci handlowe coraz częściej kierują programy lojalnościowe do dzieci, między innymi dlatego, że świadomość konsumencka dzieci jest dużo niższa niż dorosłych, więc dużo łatwiej do nich trafić – mówi serwisowi dlahandlu.pl Adam Czarnecki, wiceprezes ARC Rynek i Opinia. Jego zdaniem, wraz ze wzrostem liczby takich programów odpowiednie organizacje nadzorujące mogą zacząć wprowadzać istotne ograniczenia takich akcji, tak jak jest to w przypadku reklamy.

Dlahandlu.pl: Sieci handlowe coraz częściej kierują swoje programy lojalnościowe do dzieci. Jaka jest przyczyna tego zjawiska? Co zyskują sieci dzięki tego typu promocjom?

Adam Czarnecki, wiceprezes ARC Rynek i Opinia: Rzeczywiście liczba programów lojalnościowych kierowanych do dzieci rośnie. Przyczyny są dwie. Pierwsza z nich to żywiołowa reakcja dzieci na różnego rodzaju korzyści i otwartość na kolekcjonowanie różnych przedmiotów. Świadomość konsumencka dzieci jest dużo niższa niż dorosłych, dlatego dużo łatwiej do nich trafić, zwłaszcza jeśli zaproponuje im się atrakcyjne gadżety: naklejki, pluszaki czy inne akcesoria. Drugą przyczyną tego zjawiska jest fakt, że dzieci są w stanie przyprowadzić do sklepów swoich rodziców, którzy robią w danej sieci swoje normalne zakupy, co realnie przekłada się na wyższy poziom sprzedaży.

Czy liczba tego typu programów lojalnościowych będzie rosła?

Można przypuszczać, że liczba programów lojalnościowych kierowanych do dzieci będzie rosła. Jednocześnie można się spodziewać, że wraz ze wzrostem liczby takich programów odpowiednie organizacje nadzorujące mogą zacząć wprowadzać istotne ograniczenia takich akcji, tak jak jest to w przypadku reklamy. Pamiętajmy, że tego typu działania skierowane są do dzieci, które są konsumentami nieświadomymi, więc temat jest stosunkowo wrażliwy.

Całość wywiadu na dlahandlu.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • konsument 28-09-2017, 12:00:
Reklama do dzieci to wyjątkowo obrzydliwe wykorzystywanie zachowań maluchów w celach komercyjnych. Robią to tylko ci, którzy "pomagają" Polakom, czyli łupią ich po kieszeniach. Produkty potem wardają się po kątach i lądują na śmietnikach, ale pieniądze zostały wydane, które potem strumieniem płyną do Portugalii/Biedronka/ lub Niemiec/Lidl/
  • Powlutka z Poznania 27-09-2017, 21:42:
Te świeżaki lubią też psinki w myśl hasła "BURAKI-JACYNKI dla każdej PSINKI"

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 689) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH