Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Ekspert o Tesco i Carrefour: Sojusz pozwoli wynegocjować nie tylko niższe ceny

Tesco i Carrefour łączą siły. Chcą stworzyć strategiczny sojusz, który przełoży się na obniżki cen dla klientów i nowe szanse dla dostawców. - Tylko największe organizacje zakupowe mogą u dużych i rozpoznawalnych dostawców zapewnić sobie ekskluzywność poszczególnych linii produktowych, utrzymując przy tym bardzo atrakcyjne warunki zakupu – komentuje Maciej Szatkowski, starszy menedżer w dziale usług doradczych w zespole doradczym dla sektora FMCG w KPMG w Polsce.

Ekspert o Tesco i Carrefour: Sojusz pozwoli wynegocjować nie tylko niższe ceny
Maciej Szatkowski, starszy menedżer w dziale usług doradczych w zespole doradczym dla sektora FMCG w KPMG w Polsce. Fot. materiały prasowe

– Tegoroczna edycja badania KPMG przeprowadzanego wśród top menedżerów największych organizacji sprzedażowych i produkcyjnych dóbr konsumpcyjnych potwierdziła, iż największe sieci handlowe widzą poważne zagrożenia dla swojego rozwoju w coraz silniejszych trendach konsumenckich – słabnącym przywiązaniu do marek konsumenckich na rzecz unikalnych doświadczeń w procesie zakupowym, personalizacji ofert oraz oryginalnych i dobrych jakościowo produktach – komentuje Maciej Szatkowski, starszy menedżer w dziale usług doradczych w zespole doradczym dla sektora FMCG w KPMG w Polsce.

– Nie jest też żadną tajemnicą, iż tylko największe organizacje zakupowe mogą u dużych i rozpoznawalnych dostawców zapewnić sobie ekskluzywność poszczególnych linii produktowych, utrzymując przy tym bardzo atrakcyjne warunki zakupu – tłumaczy.

Jego zdaniem nic więc dziwnego, iż duże sieci handlowe szukają możliwości współpracy w obszarach zakupów wśród podobnych potencjałowo organizacji, z którymi jednocześnie rywalizują jedynie w bardzo ograniczonym stopniu.

– Przykładem takich działań jest niewątpliwie ogłoszony 2 lipca br. sojusz Tesco i Carrefoura. Gdy spojrzymy na mapę, Polska jest jedynym rynkiem geograficznym, gdzie firmy konkurują ze sobą bezpośrednio (pośrednio konkurują jeszcze na Tajwanie, gdzie Carrefour posiada udziały w jednej z lokalnych sieci). W zasadzie więc bez większego ryzyka biznesowego lub wynikającego z prawa antymonopolowego, obie firmy mogą wspólnie negocjować u swoich dostawców najlepsze z punktu widzenia strategii konsumenckich warunki zakupu – komentuje ekspert.

Dodaje, że w przypadku takich sojuszy prawdopodobnie nie tylko chodzi o zakup produktów na wyłączność czy niższe, bardziej atrakcyjne ceny. Bardzo często takie porozumienia umożliwiają wynegocjowanie od globalnych marek dodatkowych inicjatyw konsumenckich, które są realizowane na koszt producenta wyłącznie dla klientów danej sieci.

– Dzięki tego typu akcjom kupujący w Tesco i Carrefourze zyskają okazję zdobycia ciekawych doświadczeń, a właśnie obok personalizacji oferty i wielokanałowej obsługi, tzw. Customer Experience jest trzecim z najczęściej wymienianych filarów, na których globalny handel próbuje od jakiegoś czasu budować trwałe relacje ze swoimi klientami – wyjaśnia.

Zaznacza, że Polska jest więc niewątpliwie w ciekawej sytuacji, bowiem jako jedyny rynek, gdzie obie sieci konkurują bezpośrednio, taki alians może być wyzwaniem tak pod względem biznesowym, jak i prawnym. – Wydaje się, że te kwestie były podstawą do ogłoszenia, iż komunikowana współpraca nie będzie dotyczyła polskiego rynku. Z drugiej strony, biorąc pod uwagę obecnie scentralizowany system zakupów w Tesco, będzie to duże wyzwanie dla brytyjskiej sieci, by zarządzić we właściwym sposób „polskim wykluczeniem” z globalnego aliansu obu sieci – podsumowuje Maciej Szatkowski.

O sojuszu Tesco i Carrefoura czytaj więcej: Tesco i Carrefour nawiązują długoterminowy, strategiczny sojusz

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Maciej Szatkowski RSS ALERT    /    KPMG RSS ALERT    /    Tesco RSS ALERT    /    Carrefour RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.221.75.115
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.