REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Ekspert o zmianach w Biedronce: Zbyt duże ambicje mogą okazać się utopią

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 19-01-2012, 10:29
Ekspert o zmianach w Biedronce: Zbyt duże ambicje mogą okazać się utopią
- Biedronka w swoim segmencie jest i będzie niekwestionowanym liderem, jednak zbyt duże ambicje przeskoczenia do klasy premium mogą okazać się utopią - mówi Mateusz Lewandowski, CEO agencji Notorius

- Biedronka największa sieć sklepów dyskontowych w Polsce najwyraźniej zainspirowana przemianą, którą przeszedł Lidl, sama chce iść w tym kierunku i zamknąć za sobą drzwi z napisem 'sklep dla ubogich' - mówi Mateusz Lewandowski, CEO agencji Notorius.

REKLAMA

- Czy repozycjonowanie marki to słuszne posunięcie i kogo da się przekonać do nowej Biedronki, to się okaże. Patrząc na sprawę na świeżo tj. po kilku dniach prowadzenia kampanii, zauważam elementy, które uważam za nietrafione, ale są też takie które zasługują na uznanie - dodaje.

Zdaniem szefa agencji Notorius nowa strategia ma najwyraźniej pokazać, że za logo sklepów stoi jakość i to polska jakość. - Sam fakt oceniam pozytywnie, ponieważ jak wiadomo, rodzime produkty cieszą się większym uznaniem i kojarzą się z wysoką jakością. Szkoda tylko, że asortyment dostępny w tej sieci, raczej nie pozwala wykazać się szczególną finezją na talerzu. Mały wybór i postawienie przede wszystkim na artykuły pierwszej potrzeby i ich najpopularniejsze wariacje, nigdy nie zadowolą bardziej wymagającego konsumenta - tłumaczy Mateusz Lewandowski.

Kolejne elementy, które towarzyszą nowej drodze Biedronki to refresh logo oraz nowe zasady prezentacji materiałów wizerunkowych. - Jeśli chodzi o logo, to muszę przyznać, że pomysł z trójwymiarowością jest jak najbardziej słuszny i nadaje nowoczesnego charakteru znakowi. Jednak sama buzia biedronki jest chyba zbyt infantylna i pasowałaby bardziej dla producenta żywności dla dzieci. Krój czcionki też nie powala, chociaż może to kwestia przyzwyczajenia - uważa przedstawiciel agencji Notorius.

Według Mateusza Lewandowskiego na pewno na duży plus zasługują kreacje outdoorowe. Zdaniem eksperta są pełne barw, dobrze skrojone. - Szczególnie zauważalna jest chyba ta z dzieckiem, jako że czerwień logo dobrze kontrastuje z jego rudymi włosami.

Analizując kolejne elementy kampanii niestety dochodzimy do spotu radiowego z piosenką Biedronki.

- Słuchając jej mam wrażenie, że sieć wynajęła niejakiego Gracjana, króla Youtuba i to on właśnie śpiewa. Z piosenkami tak to już niestety jest, że mało kiedy wypadają dobrze w takich przypadkach - uważa ekspert. - Spot TV nie jest na pewno rewolucyjny i podobnie jak to było u jednego operatora komórkowego troszkę przydługawy.

Reasumując, odświeżenie wizerunku - zdaniem szefa agencji Notorius - było jak najbardziej konieczne i jest to dobra droga. - Ogólnie całość oceniam pozytywnie. Pytanie tylko, czy Biedronka przyciągnie do swoich odnowionych wnętrz bardziej wymagających konsumentów, świadomych i lojalnych wobec określonych marek i przede wszystkim szukających szerokiej oferty produktowej. W tym przypadku nie jestem optymistą - podsumowuje Mateusz Lewandowski.

- Biedronka w swoim segmencie jest i będzie niekwestionowanym liderem, jednak zbyt duże ambicje przeskoczenia do klasy premium mogą okazać się utopią. Jest polsko i swojsko, teraz także nowocześnie - kupuję to, ale nie tam - zaznacza z uśmiechem ekspert.

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ra 19-01-2012, 23:07:
Biedronka - czyli "Z gowna bicza nie ukręcisz !" lub jak kto woli "Z pustego i Salomon nie naleje"
  • biedronkowicz 19-01-2012, 18:01:
Nie oglądam reklam. Dlatego pieprzę najtańszym pieprzem ten spot reklamowy i eXpertów od strategii rozwoju marek.
  • noromano 19-01-2012, 16:35:
jaki sklep taka reklama....przychylam się do przedmówcy !

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 526) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH