Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Ekspert: Ograniczenia sprzedaży marek własnych nie pozostaną bez wpływu na rynek pracy

Rozwój sprzedaży marek własnych jest krokiem milowym dla polskich producentów w tworzeniu miejsc pracy i inwestycji w kapitał ludzki. Istnieją potencjalne zagrożenia stabilności zatrudnienia dla pracowników firm produkujących marki własne przy ograniczeniu ich sprzedaży - mówi Katarzyna Pawlęga, ekspert rynku pracy w obszarze Consumer Goods & Retail w Manpower.

Ekspert: Ograniczenia sprzedaży marek własnych nie pozostaną bez wpływu na rynek pracy
Fot. Shutterstock
  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: dlahandlu.pl
Data: 18-04-2019, 10:39

Handel to jedna z branż mających znaczny udział w zatrudnieniu w Polsce ogółem. Według analiz firmy doradczej Deloitte około 25% wszystkich pracujących w Polsce to pracownicy handlu oraz sektorów z nim powiązanych, co przekłada się na około 3,5 miliona miejsc pracy. 

- W ostatnim czasie ta branża napotyka jednak na trudności wynikające z wprowadzenia ograniczeń w sprzedaży, a śledząc informacje na ten temat, można odnieść wrażenie, że tylko sporadycznie podkreślany jest bezpośredni wpływ zmian na rynek pracy. Decyzją mogącą mieć wpływ na zatrudnienie w branży handlowej, na razie będącą jeszcze na etapie analiz, jest ograniczenie sprzedaży marek własnych w sieciach handlowych. Marki własne, czyli tak zwane private labels, to produkty tworzone przez jedno przedsiębiorstwo bez nadawania im nazwy własnej, sprzedawane natomiast pod marką innej firmy, w Polsce najczęściej w sieciach dyskontowych - wyjaśnia Katarzyna Pawlęga. 

Według danych agencji PMR Market Experts w 2018 roku rynek marek własnych w Polsce miał wartość 50 miliardów złotych, a jego wzrost w ciągu dwóch lat wyniósł ponad 13%. Pomimo tego wzrostu, wartościowy udział sprzedaży marek własnych w całym koszyku produktów spożywczych i kosmetycznych w Polsce jest niższy, o 10 punktów procentowych, niż średnia w krajach europejskich i według danych firmy badawczej AC Nielsen w 2017 roku wyniósł niecałe 20%.

Czytaj więcej: Dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

marki własne RSS ALERT    /    praca RSS ALERT    /    rynek pracy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.36.149.55
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.