Ekspert: Ograniczenie handlu w niedziele "kreatywnie" wpłynie na całą branżę
W trendach na rok 2018 w branży handlu detalicznego najbardziej wybija się ten, który dotyczy tego, jak obejść ustawę zakazującą handlu w niedziele - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, strategy director & partner w firmie Melting Pot.

- W trendach na 2018 rok dotyczących handlu detalicznego można by pisać o rosnącej sile wegan, technologii wkraczającej coraz silniej do sieci retail, coraz ostrzejszych normach zawartości cukru w pożywieniu i jak to wpłynie na ich produkcję oraz wielu innych nowinkach - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, strategy director & partner w firmie Melting Pot.
- Ale wydaje mi się, że w trendach na rok 2018 najbardziej wybija się ten, który dotyczy tego, jak obejść ustawę zakazującą handlu w niedziele. Pomijając już sam fakt i ocenę etyczną tego, że pierwszym działaniem wielu sieci handlowych było generowanie pomysłów jak ten zakaz - co prawda dziurawy - obejść - dodaje.
- Myślę, że ustawodawca jeszcze do końca nie wie, jak „kreatywnie” ten zakaz wpłynie na całą branżę i jakie trendy i rozwiązania wykreuje - mówi ekspert.
Tłumaczy, że konsumenci też jeszcze nie zdają sobie sprawy, co ich czeka za parę miesięcy, jakich nowych możliwości i odkryć dokonają sieci handlowe. - Potrzeba była zawsze była matką wynalazków, a ta połączona z ulubionym powiedzeniem Gordona Gekko (to już czytelnikom zostawię do oceny, który z cytatów z filmu Wall Street tutaj najbardziej pasuje) zrodzi nam wiele ciekawych rozwiązań o których będziemy pisać, komentując to, co się wydarzyło w retailu w 2018 roku - podsumowuje Radosław Kaczmarek.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.