Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Ekspert: Polacy akceptują dwie wolne niedziele od handlu, ale nie więcej

Stopniowo wprowadzany zakaz handlu w niedzielę miał przyzwyczaić konsumentów do braku możliwości zrobienia zakupów w kolejne niedziele. Taki mechanizm nie sprawdził się, ale za to pokazał, gdzie znajduje się próg akceptacji społeczeństwa na zakaz handlu w niedzielę. Badania wskazują, że Polacy są w stanie zaakceptować dwie wolne niedziele w miesiącu – mówi Jakub Sobczak, ekspert sektora Handlu i Usług, DNB Bank Polska S.A.

Ekspert: Polacy akceptują dwie wolne niedziele od handlu, ale nie więcej
fot.PTWP

Podkreśla, że tegoroczne 15 niedziel handlowych wywołuje już bardzo negatywne oceny konsumentów, które z pewnością zradykalizują się jeszcze bardziej, biorąc pod uwagę, że w przyszłym roku tylko w ciągu siedmiu niedziel w roku będziemy mogli zrobić zakupy.

- Handel to bardzo ważny element naszej gospodarki, który od wieków rządzi się dość prostymi regułami podażowo-popytowymi. Zdecydowana większość ingerencji legislacyjnych wpływająca na ten rynek, a nie dotycząca praw konsumenckich – w znaczący sposób osłabia tę gałąź gospodarki. Efekty wprowadzenia zakazu handlu w niedzielę bardzo dobrze pokazują, że teoretyczne założenia w zasadzie nie spełniły się, a nawet przyniosły odwrotny od oczekiwanego efekt – mówi Jakub Sobczak.

Handel to gałąź gospodarki, która nie potrzebuje głębokich regulacji, a w szczególności zakazów i nakazów. Dotychczasowe rezultaty wyraźnie wskazują, że bardzo trudno jest przewidywać następstwa uchwalanego prawa, a eksperymentowanie przynosi negatywne efekty gospodarcze. - Za nami już rok i 32 niedziele, w ciągu których nie mogliśmy zrobić zakupów. Nie spełniły się czarne scenariusze prezentowane przed wprowadzeniem nowego prawa, ale także można już stwierdzić, że nie przyniosło ono założonych efektów. Inne rozwiązania dające efekt „wolnych niedziel” dla pracowników zatrudnionych w handlu wprowadzone do Kodeksu Pracy, byłyby dużo mniej odczuwalne dla gospodarki oraz lepiej odbierane przez konsumentów – mówi ekspert.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

DnB Bank Polska RSS ALERT    /    Jakub Sobczak RSS ALERT    /    wolne niedziele RSS ALERT    /    zakaz handlu w niedziele RSS ALERT    /    ograniczenia handlu w niedziele RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.128.196
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.