Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Ekspert: Półki sklepowe z produktami azjatyckimi skromniejsze niż te z żywnością prozdrowotną

Częstotliwość wyszukiwań w Google pokazuje wyraźnie jeden trend. W ciągu kilku ostatnich lat zainteresowanie kuchnią azjatycką wśród polskich internautów stale rośnie. Zarówno chińską, jak i japońską – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Michał Maciejewski, Strategy Director w agencji Pitted Cherries.

Ekspert: Półki sklepowe z produktami azjatyckimi skromniejsze niż te z żywnością prozdrowotną
Michał Maciejewski, Strategy Director w agencji Pitted Cherries/ fot. materiały prasowe

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 09-04-2018, 10:17

– Niestety, nie są to aż tak duże wzrosty jak w przypadku np. superfoods. Określiłbym je raczej jako łagodne. Konsumenci są ciekawi, coraz chętniej sięgają po egzotyczne produkty i szukają informacji o nich, ale nie dostrzegam tu aż tak dużego zainteresowania, aby można było mówić o modzie w mainstreamie – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Michał Maciejewski, Strategy Director w agencji Pitted Cherries.

– Większości Polaków kuchnia azjatycka wciąż kojarzy się z tanimi chińskimi barami, w których można zjeść kurczaka z ryżem. W najlepszym razie z sushi, które z kolei wciąż uważane jest za ekstrawagancję – dodaje.

– W marketach możemy już spotkać specjalne półki z produktami azjatyckimi, ale są one zdecydowanie mniej bogate niż te z super zdrową żywnością – mówi ekspert.

Z czego to wynika? – Moim zdaniem brakuje w Polsce silnych autorytetów, którzy promowaliby modę na kuchnię azjatycką. W momencie, gdy o superfoods wciąż mówią największe gwiazdy, Ania Lewandowska czy Ewa Chodakowska zachwalają ich zbawienny wpływ na nasze zdrowie, o produktach azjatyckich jest stosunkowo cicho. Temat nie przebija się w znaczący sposób do świadomości przeciętnego Kowalskiego, dla którego jest to coś nieznanego i egzotycznego – tłumaczy.

– Gdybym miał coś doradzić firmom z tej branży, to powiedziałbym, aby te poszukały silnych liderów opinii – popularnych blogerów, celebrytów, sportowców. Ich zaangażowanie przełoży się w konsekwencji na wzrost zainteresowania wśród konsumentów. Chodzi o to, aby wykreować modę na kuchnię azjatycką w Polsce porównywalną do tej związaną z super zdrową żywnością. Uważam, że są na to realne szanse. Dziś ten, kto ma silny marketing, wygrywa – podsumowuje Michał Maciejewski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Michał Maciejewski RSS ALERT    /    kuchnia azjatycka RSS ALERT    /    produkty azjatyckie RSS ALERT    /    Azja RSS ALERT    /    azjatycka żywność RSS ALERT    /    żywność azjatycka RSS ALERT    /    Pitted Cherries RSS ALERT    /    produkty prozdrowotne RSS ALERT    /    superfoods RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.159.44.54
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.