Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Półki sklepowe z produktami azjatyckimi skromniejsze niż te z żywnością prozdrowotną

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 09-04-2018, 10:17
Ekspert: Półki sklepowe z produktami azjatyckimi skromniejsze niż te z żywnością prozdrowotną
Michał Maciejewski, Strategy Director w agencji Pitted Cherries/ fot. materiały prasowe

Częstotliwość wyszukiwań w Google pokazuje wyraźnie jeden trend. W ciągu kilku ostatnich lat zainteresowanie kuchnią azjatycką wśród polskich internautów stale rośnie. Zarówno chińską, jak i japońską – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Michał Maciejewski, Strategy Director w agencji Pitted Cherries.

– Niestety, nie są to aż tak duże wzrosty jak w przypadku np. superfoods. Określiłbym je raczej jako łagodne. Konsumenci są ciekawi, coraz chętniej sięgają po egzotyczne produkty i szukają informacji o nich, ale nie dostrzegam tu aż tak dużego zainteresowania, aby można było mówić o modzie w mainstreamie – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Michał Maciejewski, Strategy Director w agencji Pitted Cherries.

– Większości Polaków kuchnia azjatycka wciąż kojarzy się z tanimi chińskimi barami, w których można zjeść kurczaka z ryżem. W najlepszym razie z sushi, które z kolei wciąż uważane jest za ekstrawagancję – dodaje.

– W marketach możemy już spotkać specjalne półki z produktami azjatyckimi, ale są one zdecydowanie mniej bogate niż te z super zdrową żywnością – mówi ekspert.

Z czego to wynika? – Moim zdaniem brakuje w Polsce silnych autorytetów, którzy promowaliby modę na kuchnię azjatycką. W momencie, gdy o superfoods wciąż mówią największe gwiazdy, Ania Lewandowska czy Ewa Chodakowska zachwalają ich zbawienny wpływ na nasze zdrowie, o produktach azjatyckich jest stosunkowo cicho. Temat nie przebija się w znaczący sposób do świadomości przeciętnego Kowalskiego, dla którego jest to coś nieznanego i egzotycznego – tłumaczy.

– Gdybym miał coś doradzić firmom z tej branży, to powiedziałbym, aby te poszukały silnych liderów opinii – popularnych blogerów, celebrytów, sportowców. Ich zaangażowanie przełoży się w konsekwencji na wzrost zainteresowania wśród konsumentów. Chodzi o to, aby wykreować modę na kuchnię azjatycką w Polsce porównywalną do tej związaną z super zdrową żywnością. Uważam, że są na to realne szanse. Dziś ten, kto ma silny marketing, wygrywa – podsumowuje Michał Maciejewski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 558) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH