Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Ekspert: Przejęcie Piotra i Pawła dałoby Jeronimo Martins bazę blisko 140 supermarketów

Wyścig o Piotra i Pawła jest na ostatniej prostej. Największe szanse na sukces ma, według medialnych doniesień, Jeronimo Martins. – To strategicznie byłoby bardzo dobre posunięcie dla spółki. Jeśli faktycznie do tego dojdzie, właściciel Biedronki nie tylko zwiększy swój udział w rynku, ale i zyska szansę na zaistnienie w zupełnie nowym formacie – mówi Agnieszka Górnicka, prezes firmy badawczej Inquiry.

Ekspert: Przejęcie Piotra i Pawła dałoby Jeronimo Martins bazę blisko 140 supermarketów
fot. Pawel Pawlowski/ZelaznaStudio.pl

Ekspertka zwraca uwagę, że wbrew obiegowej opinii, Biedronce daleko jeszcze do opanowania polskiego rynku. – Sieć ma ponad 2800 sklepów, ale nie możemy mówić o jej dominacji. Polski rynek handlu detalicznego wciąż jest rozdrobiony w porównaniu z innymi krajami, nawet w naszym regionie, choć na pewno będzie się konsolidował. Biedronka nie może bez końca rosnąć w dotychczasowym tempie, opierając się wyłącznie na rozwoju organicznym. Przejęcie Piotra i Pawła dałoby Jeronimo Martins bazę blisko 140 supermarketów, a to bardzo perspektywiczny segment. Zauważmy, że Portugalczycy eksperymentowali już z innymi formatami w naszym kraju, z czego najbardziej udanym przedsięwzięciem jest rosnąca sieć drogerii Hebe. Na bardzo konkurencyjnym polskim rynku trzeba szukać rozwiązań i okazji, które umożliwią „ucieczkę do przodu”. Ten zakup byłby tego doskonałym przykładem – przekonuje Agnieszka Górnicka.

Zapytana, czy marka Piotr i Paweł miałaby szanse przetrwać na rynku w niezmienionej formie, odpowiada: - Nie wiem, co zrobiłoby Jeronimo Martins, ale uważam, że ewentualne przekształcanie Piotra i Pawła na Biedronki nie miałoby sensu, choćby ze względu na znacznie większą powierzchnię sklepów Piotr i Paweł. Kolejna rzecz – wprawdzie w Biedronce codzienne zakupy robimy praktycznie wszyscy, ale i Piotr i Paweł ma swoją klientelę. To bardzo lubiana marka, choć niestety nie udało jej się uniknąć kłopotów. Widzę wiele obszarów do naprawy, od asortymentu i layoutu sklepu po komunikację, co powinno wpłynąć na poziom sprzedaży z metra kwadratowego. Ewidentnie w Polsce nie sprawdza się koncept supermarketów delikatesowych, dla zamożnych klientów, czego przykładami były losy Bomi i Almy, a ostatnio problemy Piotra i Pawła. Jest jednak miejsce na sieć pozycjonowaną jako supermarket z szeroką ofertą, częściowo w segmencie premium, a jednocześnie przystępniejszymi cenami. Sądzę, że Jeronimo Martins skutecznie rozwiązałby te problemy.

Czytaj więcej w dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Piotr i Paweł RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    Jeronimo Martins RSS ALERT    /    przejęcia RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • seb. 2018-06-08 09:34:59
    Więcej niż połowa sklepów należy do franczyzobiorców, więc liczna 140 jest z sufitu. I to ciągłe mylenie pojęć. Delikatesy wyróżniają się przede wszystkim produktami świeżymi a nie drogimi...
  • Stefanos 2018-06-08 09:55:35
    Bomi - to nie to, że się nie sprawdziło. To właściciele zrobili przekręt - legalnie - tym też powinny zająć się odpowiednie organa.
  • Sebix 2018-06-08 17:07:34
    poza tym część lokalizacji się dubluje, np. u mnie na wsi Biedra stoi 100 m od PiP, więc jeden sklep byłby do wycięcia... chyba że JM koniecznie będzie chciało zachować markę, ale po co?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.203.225.78
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.