Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Ekspert: Przybywa sklepów i marek wchodzących w erę "handlu przyszłości"

"Handel przyszłości" (New Retail) to połączenie technologii on-line i off-line. To sposób budowanie nowej formy handlu w oparciu o to, jak klienci faktycznie robią zakupy. Na polskim rynku przybywa marek, które wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, rozszerzają swoją ofertę e-commerce, także w sklepach stacjonarnych - mówi Marta Cegielnik-Michalska, Senior Associate w Dziale Powierzchni Handlowych, Colliers International.

 

Ekspert: Przybywa sklepów i marek wchodzących w erę
Marta Cegielnik-Michalska, Senior Associate w Dziale Powierzchni Handlowych, Colliers International. Fot. Materiały prasowe

- Dzięki odpowiednio wykorzystanym technologiom wszystkie systemy sprzedaży (aplikacje, sprzedaż on-line i off-line) mogą ze sobą ściśle współpracować. Dlatego coraz częściej jesteśmy świadkami, gdzie w przestrzeń sklepów stacjonarnych wkomponowywane są interaktywne nośniki cyfrowe pozwalające na zapoznanie się z pełną ofertą marki, złożenie zamówienia przez internet oraz jego natychmiastową realizację (systemy Click&Collect i SelfCheckout) - tłumaczy Marta Cegielnik-Michalska, Senior Associate w Dziale Powierzchni Handlowych, Colliers International.

- Najbardziej pionierskim, a jednocześnie zaawansowanym, przykładem wdrożenia systemu Click&Collect w Polsce jest sklep eobuwie.pl we Wrocławiu. W lokalu zamiast półek z wyeksponowanymi produktami znajdują się interaktywne ekrany, przy pomocy których klient wyszukuje i zamawia wybrany produkt. W ciągu 3 minut otrzymuje zamówiony towar, może go przymierzyć, wymienić na inny model rozmiar lub dokonać zakupu. Jest to doskonały przykład połączenia zakupów on-line i off-line – klient dokonuje zakupu przez internet, ale wybrany produkt otrzymuje od razu, dzięki czemu wie, czy dokonał dobrego wyboru bez narażania się, na ewentualną wymianę lub zwrot nietrafionego zakupu - wyjaśnia ekspertka.

Dodaje, że sieci starają się kreatywnie modernizować swoje przestrzenie i mniej lub bardziej eksperymentują poprzez wykorzystanie dostępnych na rynku rozwiązań. - Wiele przykładów możemy zaobserwować wśród polskich sieci. Jako jeden z nich można wskazać nowy koncept sklepu Empik Future Store w warszawskiej Galerii Mokotów. W salonie znajduje się ekran dotykowy, przy pomocy którego klienci mogą wyszukać produkt, zapoznać się z jego opisem i uzyskać drogowskaz, na której półce w sklepie go znajdą. Jeśli akurat danego produktu nie ma w sklepie, klient przy pomocy systemu może go zamówić i odebrać w salonie w innym terminie. Wirtualny księgarz Empiku pomoże też w wybraniu produktu, jeśli nie wiemy, co konkretnie chcemy kupić - mówi Marta Cegielnik-Michalska.

więcej informacji:

Marta Cegielnik-Michalska RSS ALERT    /    handel przyszłości RSS ALERT    /    omnichannel RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    Colliers International RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.198.92.22
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.