REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Ekspert Roland Berger: Jak Tesco uzasadni klientom podwyżki cen gdy kryzys się skończy!?

  • Autor: retailnet.pl
  • Data: 30-03-2009, 15:14
Ekspert Roland Berger: Jak Tesco uzasadni klientom podwyżki cen gdy kryzys się skończy!?

Strategia Tesco sprawdzi się w najbliższych 2-3 latach. Mam jednak pewne wątpliwości, czy plan ten zda egzamin w dłuższej perspektywie - mówi Krzysztof Badowski, partner zarządzający w firmie Roland Berger Strategy Consultants.

REKLAMA

- Chyba, że jest to długofalowy projekt zmierzający do repozycjonowania sieci na format dyskontowy. Tesco nie wydaje się być przygotowane do tego, by działać w tym formacie - wyjaśnia przedstawiciel Roland Berger.

Według Badowskiego koszty utrzymania tak szerokiego asortyment oraz logistyki tak dużych i licznych placówek są ogromne. Działania te na pewno podbiją sprzedaż, ale struktura kosztowa nie jest dyskontowa.

Pamiętajmy, że bardzo łatwo jest obniżyć cenę, jednak trudno racjonalnie uzasadnić podwyżkę. Sieć ta może okroić asortyment, zwiększyć udział marki własnej oraz produktów z niższej półki, niemniej jednak wielkość i układ sklepu, liczba pozycji asortymentowych oraz struktura kosztowa wciąż będą predysponować ją do kategorii hipermarketów. - tłumaczy Krzysztof Badowski.

Według eksperta strategia jaka może sprawdzić się w trudnych czasach to nie ślepe cięcie cen, ale zmiana asortymentu. - Dobrą inwestycją w obecnych czasach jest inwestycja w marki własne i zwiększenie ich udziału w asortymencie. Sieci, szukając oszczędności, renegocjują również kontrakty z dostawcami - mówi Badowski.

- Kryzys poczyni największe spustoszenie w półce średniej, co najbardziej odczuwają hipermarkety, którym obniża się wartość koszyka zakupowego. Górna półka pozostaje w miarę stabilna, jednak jest to relatywnie niewielki procent sprzedaży. Drastycznie traci środkowa na rzecz najniższej - wyjaśnia przedstawiciel Roland Berger.

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • niko 31-03-2009, 00:41:
kryzys to sie dopiero zaczął wypróżniać a nie " się skończył, tesco też padnie bo sprzedaje generalnie szajs, i to bardzo drogi, nawet "podróby"
  • 4U 30-03-2009, 22:27:
Ten pan nie ma pojęcia o strategii Tesco. Gdyby poczytał to by wiedział, że ta strategia odniosła już sukces w UK. Nie znaczy to oczywiście, że odniesie sukces w Polsce.
Tesco ma niskie ceny na produktach wrażliwych cenowo a nie na wszystkich. Wyższe ceny (i marża) na produktach o niskiej elastyczności cenowej kompensują wyższe koszty operacyjne.
Tesco nie musi i nie podwyższy cen w przyszłości. Nie jest to również repozycjonowanie do formatu dyskontów. Już widać zresztą że np. Lidl nie jest w stanie zareagować na niższe ceny w Tesco.
  • polo 30-03-2009, 20:32:
Tesco promuje nie tylko markę własną, ale także tnie ceny pozostałych produktów. Przewalcowało tak producentów, że po nocach płaczą.
Moim zdaniem nie będzie miało problemów z cichym podniesieniem cen. Najgorzej na tym wyjdą producenci, z którymi nie będzie chciało ponownie negocjować cen dostaw. na wyższe. tak będzie

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 546) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH