Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Rzeczywistość rozszerzona i sztuczna inteligencja zrewolucjonizują e-handel

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 02-07-2018, 15:56
Ekspert: Rzeczywistość rozszerzona i sztuczna inteligencja zrewolucjonizują e-handel
Fot. shutterstock

W ciągu ostatnich lat dynamicznie zmieniają się preferencje zakupowe konsumentów. Coraz częściej używamy smartfonów przechodząc bezpośrednio z Instagrama na stronę sklepu internetowego. Eksperci e-commerce spodziewają się, że wprowadzenie zupełnie nowych technologii, takich jak AR (rzeczywistość rozszerzona) i AI (sztuczna inteligencja) zrewolucjonizuje zakupy online - mówi Dagmara Sobańska, Country Manager Poland, Sofort GmbH.

- Według najnowszego raportu KPMG „Polacy na zakupach – 5 filarów nowoczesnego handlu” rynek sprzedaży internetowej w 2018 roku osiągnie wartość około 45 mld złotych, zaś w 2020 roku może przekroczyć 60 mld złotych. Udział e-commerce w handlu ogółem w Polsce wynosi 5 proc. W najbliższym czasie będziemy gonić światową średnią wynoszącą 10 proc. Globalnym trendem zaznaczającym się silnie także w Polsce jest stopniowe odchodzenie klientów od zakupów przez komputery stacjonarne do finalizowania transakcji na urządzeniach mobilnych, w tym w szczególności na smartfonach. W naszych kraju najczęściej dokonywane są zakupy online przy użyciu laptopów (to urządzenie wskazało 80 proc. internautów), na drugim miejscu plasują się komputery stacjonarne (61 proc.) a na trzecim telefony (47 proc. respondentów deklarowało zakupy poprzez smartfony) - mówi Dagmara Sobańska, Country Manager Poland, Sofort GmbH.

- W tym roku zostały wprowadzone w życie zmiany ustawodawcze, które mogą się okazać przełomowymi dla rozwoju handlu online w Polsce. Mowa o wprowadzonej od 1 marca ustawie o zakazie handlu w niedziele, który nie obejmuje zakupów w internecie. Rozwój e-commerce stał się dla wielu przedsiębiorstw, głównie z branży retail, sposobem na zmniejszenie strat spowodowanych tym ograniczeniem. Z drugiej strony klienci w naturalny sposób będą przenosić swoje zainteresowanie ku sklepom internetowym, otwartym 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Już teraz 23 proc. respondentów zamawia przez internet produkty pierwszej potrzeby, a 37 proc. zamierza to robić - dodaje.

- Kierunki rozwoju branży e-commerce kształtowane są przez trendy z zagranicy. Specjaliści przewidują, że w przyszłości powszechne w handlu internetowym będzie m.in. sięganie po rozwiązania z zakresu rzeczywistości rozszerzonej (AR). Marki będą wykorzystywać aplikacje mobilne m.in. do wizualizacji produktów w mieszkaniach klientów. Przypuszczalnie przyczyni się to do zwiększenia sprzedaży produktów większych gabarytów, takich jak meble czy sprzęt AGD, a także zmniejszenia liczby zwrotów do sklepów. Na przykład aplikacja AR Ikea Place pozwala użytkownikom wirtualnie dopasować meble i akcesoria do wnętrza mieszkania, a następnie zamówić je przez internet - tłumaczy ekspertka.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 838) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.