Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Segment marek własnych czeka dynamiczny rozwój

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 07-11-2016, 12:31
Ekspert: Segment marek własnych czeka dynamiczny rozwój
Dorota Kałowska, partner zarządzający Cobalt Spark i ekspert Polskiej Izby Handlu. Fot. archiwum Doroty Kałowskiej

Jak będzie rósł rynek produktów marki własnej w ciągu najbliższych lat? - Być może nie powtórzymy już tak dynamicznych wzrostów w ujęciu ilościowym, uważam jednak że marki własne będą się w Polsce bardzo dynamicznie rozwijać. Co ważne, w szczególności dla właścicieli brandów, marki własne będą się w Polsce rozwijały w segmencie medium + oraz premium, a także w kategoriach niszowych, naznaczonych silnym trendem wzrostowym - uważa Dorota Kałowska, partner zarządzający Cobalt Spark i ekspert Polskiej Izby Handlu, koordynator programu FUTURE PRIVATE LABELS Poland & CEE.

Ekspert podkreśla, że marki własne będą coraz lepiej skonstruowane w obszarach wizerunkowych, wchodząc bezpośrednio w kompetencje marek producenckich. 

- Uważam, że jeżeli właściciele brandów nie znajdą dla siebie nowej, naprawdę angażującej konsumentów formuły i nie wyrwą się z permanentnej wojny cenowej, za kilka lat słabsze marki zaczną znikać z rynku wypierane przez coraz silniejsze, coraz bardziej atrakcyjne i mądrze zarządzane marki własne. Ten proces już się rozpoczął - dodaje Dorota Kałowska.

Powodów, dla których rynek marek własnych będzie się rozwijać, jest kilka. - Po pierwsze Polacy oswoili się z markami własnymi (75 proc. badanych trafnie definiuje private labels), a dzięki działaniom sieci polegającym na stałym podnoszeniu jakości produktów marek własnych, konsumenci darzą je coraz większym zaufaniem. Po drugie, w Polsce tak naprawdę dopiero zaczynamy wchodzić w trzeci etap dojrzałości marek własnych. Za nami era marek generycznych oraz marek imitacji, choć tak naprawdę część sieci handlowych nadal realizuje tę strategię. Jednak ci, którzy myślą o private labels najbardziej strategicznie i długofalowo rozpoczęli proces budowania marek własnych o wartości dodanej. Zamiast imitacji brandów szukają własnej drogi, nierzadko wprowadzając innowacyjne rozwiązania zarówno na poziomie asortymentu jak i opakowań czy działań komunikacyjnych - wyjaśnia Dorota Kałowska.

Czytaj więcej w serwisie dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Teodor 16-12-2016, 08:16:
Pani "expert" wie ze gdzies dzwonia ale jeszcze nie wie gdzie dokladnie...
  • Edirh 11-11-2016, 19:39:
Zgadzam się z Panią ekspert. Zmienia i poprawia się jakość marek własnych. Na moment dynamika sprzedaży stanęła a to przez agresywne promocje brandow. Nie będzie już takiej dynamika jak jeszcze parę lat temu co nie znaczy ze marka wlasna będzie zyskiwać na sprzedaży
  • Ja 07-11-2016, 13:23:
Myli się Pani ekspert.
Trend się odwraca.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 580) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.