REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Ekspert: Segment marek własnych czeka dynamiczny rozwój

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 07-11-2016, 12:31
Ekspert: Segment marek własnych czeka dynamiczny rozwój
Dorota Kałowska, partner zarządzający Cobalt Spark i ekspert Polskiej Izby Handlu. Fot. archiwum Doroty Kałowskiej

Jak będzie rósł rynek produktów marki własnej w ciągu najbliższych lat? - Być może nie powtórzymy już tak dynamicznych wzrostów w ujęciu ilościowym, uważam jednak że marki własne będą się w Polsce bardzo dynamicznie rozwijać. Co ważne, w szczególności dla właścicieli brandów, marki własne będą się w Polsce rozwijały w segmencie medium + oraz premium, a także w kategoriach niszowych, naznaczonych silnym trendem wzrostowym - uważa Dorota Kałowska, partner zarządzający Cobalt Spark i ekspert Polskiej Izby Handlu, koordynator programu FUTURE PRIVATE LABELS Poland & CEE.

REKLAMA

Ekspert podkreśla, że marki własne będą coraz lepiej skonstruowane w obszarach wizerunkowych, wchodząc bezpośrednio w kompetencje marek producenckich. 

- Uważam, że jeżeli właściciele brandów nie znajdą dla siebie nowej, naprawdę angażującej konsumentów formuły i nie wyrwą się z permanentnej wojny cenowej, za kilka lat słabsze marki zaczną znikać z rynku wypierane przez coraz silniejsze, coraz bardziej atrakcyjne i mądrze zarządzane marki własne. Ten proces już się rozpoczął - dodaje Dorota Kałowska.

Powodów, dla których rynek marek własnych będzie się rozwijać, jest kilka. - Po pierwsze Polacy oswoili się z markami własnymi (75 proc. badanych trafnie definiuje private labels), a dzięki działaniom sieci polegającym na stałym podnoszeniu jakości produktów marek własnych, konsumenci darzą je coraz większym zaufaniem. Po drugie, w Polsce tak naprawdę dopiero zaczynamy wchodzić w trzeci etap dojrzałości marek własnych. Za nami era marek generycznych oraz marek imitacji, choć tak naprawdę część sieci handlowych nadal realizuje tę strategię. Jednak ci, którzy myślą o private labels najbardziej strategicznie i długofalowo rozpoczęli proces budowania marek własnych o wartości dodanej. Zamiast imitacji brandów szukają własnej drogi, nierzadko wprowadzając innowacyjne rozwiązania zarówno na poziomie asortymentu jak i opakowań czy działań komunikacyjnych - wyjaśnia Dorota Kałowska.

Czytaj więcej w serwisie dlahandlu.pl

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Edirh 11-11-2016, 19:39:
Zgadzam się z Panią ekspert. Zmienia i poprawia się jakość marek własnych. Na moment dynamika sprzedaży stanęła a to przez agresywne promocje brandow. Nie będzie już takiej dynamika jak jeszcze parę lat temu co nie znaczy ze marka wlasna będzie zyskiwać na sprzedaży
  • Ja 07-11-2016, 13:23:
Myli się Pani ekspert.
Trend się odwraca.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 250) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 171)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH